تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۵۶۴۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
​به مناسبت گرامیداشت روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی؛
زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه قدس اهواز برگزار شد
به مناسبت گرامیداشت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی روز چهارشنبه مراسم زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه قدس شهرستان اهواز برگزار شد
خوزنیوز: به مناسبت گرامیداشت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی روز چهارشنبه مراسم زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه قدس شهرستان اهواز با حضور منصور کوهی رستمی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، نورعلی ریسی مدیر ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان اهواز، علیرضا یوسفی رئیس اداره فرهنگی، هنری آموزش و پرورش خوزستان، مدیران و معاون های نواحی مختلف آموزش و پرورش اهواز،فرهنگیان و دانش آموزان متوسطه قدس برگزار شد.

در این نشست، ریسی مدیر ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان اهواز با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: ملتی که اهل کتاب باشد به سعادت و پیشرفت دست پیدا می کند و ملتی که از کتاب فاصله بگیرد دچارآسیب های خواهد شد و مانع سعادت انسان می شود.

 مدیر ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان اهواز ادامه داد: اگر می خواهید از بهترین انسان باشید باید کتاب بخوانید چرا که کتاب بهترین دوست، شنونده دانا و آگاه دهنده انسان های جامعه است و نسخه شفا بخش جهل و نادانی، کتاب  و مطالعه است.

همچنین در این نشست منصور کوهی رستمی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با تبریک روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی عنوان کرد: خوزستان در ادوار مختلف در حوزه مطالعه و دانش اندوزی سرآمد بود و از علماء و دانشمندان برجسته ای بهره برده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به مقوله فرهنگ سازی کتابخوانی در اقشار گوناگون عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم در فرهنگ سازی مطالعه اجرای برنامه های فرهنگی در بین دانش آموزان، کودکان و نوجوانان است و دلیل نام گذاری شعار امسال « آینده روشن با خانواده کتاب خوان» نیز اثر گذاری بر حوزه کودکان  و نوجوانان است.

رستمی ادامه با بیان مساله اصلی در حوزه کتاب براساس قرآن کریم گفت : آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند یکسانند؟ این مساله بعنوان یک مبنای ایدولوژکی برای آگاه شدن و دور شدن از جهل است و یکی از راه های برون رفت از جهل همین توسل به کتاب است و برای همین است که اسلام قرآن کریم را به مردم ابلاغ کرد.

رستمی با طرح سوال از دانش آموزانی که عضوء کتابخانه های عمومی از آن ها خواست: شما مبلغان کتاب و کتابخوانی برای دوستان و خانواده های تان باشید و به پاس این اقدام نیک به این اعضاء کتابخانه یک کتاب هدیه داده شد.

وی ادامه داد:24 آبان روز کتاب،کتابدار و کتابخوانی است و خوزستانی ها می توانند با حضور در کتابخانه های عمومی از خدمات یک ساله کتابخانه های عمومی رایگان بهرمند شوند و دانش آموزانی که امروز در کتابخانه های عمومی عضوء می شود و یا خانواده های خود را به کتابخانه های عمومی معرفی می کنند کتاب هدیه می دهد.

گفتنی است؛ مراسم زنگ کتاب و کتابخوانی همزمان با این مراسم در سراسر مدارس استان با همکاری کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش برگزار شد.
:
:
:
آخرین اخبار