تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۵۶۴۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت نابسامان خیابان‌های ایذه
رویش شبانه موانع کاهش سرعت در خیابان‌های ایذه
وجود موانع و سرعت‌گیرهای غیر اصولی و بی‌رنگ در خیابان‌های ایذه و عدم توجه شهرداری و شورای این شهر به گلایه‌ها و خواسته‌های مردم برای رفع مشکلات شهر به یک گلایه و دغدغه تبدیل شده است و مردم خواستار رسیدگی مسؤولان استانی به این مساله هستند.

متاسفانه در سطح شهر ایذه تعداد کمی از موانع سرعت‌گیر و مرتع غیر استاندارد و غیر اصولی وجود ندارد؛ موانعی بی‌رنگ و نشانه که هر روز نیز بر تعداد آنها در حال افزوده شدن است.

با وجود اینکه اکثر چاله‌ها و خرابی خیابان‌های اصلی شهر بدون آسفالت باقی مانده است و شهرداری از نبود حتی اندکی آسفالت خبر می‌دهد؛ ساخت موانع غیر اصولی چند متری با آسفالت در خیابان‌ها یک تناقض آشکار میان آنچه می‌گوید و آنچه می‌کند را به نمایش می‌گذارد.

مردم این شهرستان امیدوارند این نهاد متولی در قبال آنچه که به عنوان مانع می‌سازد و آنچه حقوق مسلم شهروند و رهگذر در خیابان‌هاست نیز مسئول باشد و با ایمن کردن این سرعت‌گیرها با تابلوهای هشدار دهنده و استفاده از رنگ‌های با کیفیت و ویژه گامی در جهت رضایت شهروندان و کاهش خطرات وجود موانع غیر اصولی بردارد.

پیشنهاد می‌کنیم شهرداری محترم به‌جز آنچه در ایذه وجود دارد؛ با نگاهی به‌ موانع شهرهای پیشتاز در خدمات شهری و چگونگی احداث آن به منظور ایمن کردن ترددها؛ گامی اصولی برای ساخت مانع در خیابان‌های ایذه بردارد زیرا که این یک مورد استفاده صحیح از مصالح را می‌طلبد و هیچ‌گونه ارتباطی به کمبود امکانات مالی در سطح شهرستان و ساختمان شهرداری ندارد.

*شهرداری با انتقادات شهروندان اعتقاد ندارد/در مقابل مطالبات مردم خودخواه نباشیم

میثم یکی از شهروندان ایذه‌ای است که در این رابطه می‌گوید: شب گذشته و هنگامی که در مسیر تقریبا روزانه خود در حرکت بودم به یکباره با تپه‌ای نیم متری در تقاطع پمپ بنزین جاده اصفهان مواجه شدم، مانعی جدید، مرتفع و بی‌رنگ که می‌تواند منشا اتفاقات ناگوار برای شهروندان باشد.

وی ادامه داد: شهرداری آنچه خودش انجام می‌دهد را به عنوان کار مفید باور دارد و هیچ توجه و اعتقادی به گلایه‌ها و انتقادات مردمی ندارد و عدم تحقق حتی یکی از پیگیری‌های مردم به این نظریه اعتقاد می‌بخشد.

این شهروند تصریح کرد: شهرداری به جای ارتفاع دادن غیر اصولی و غیر ایمنی به موانع ایجاد شده در شهر به عر ان اضافه کند تا مانع نقش سرعت گیر را ایجاد کند نه اینکه به مانند این موانع نقشی به مانند یک سد برای هر راننده و حتی رهگذری را داشته باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در برخی از حوادث رانندگی که در سطح شهرها به وجود می‌آید، بی‌توجهی شهرداری به رفع مشکلات و وجود خیابان‌های غیر استاندارد نیز می‌تواند یکی از دلایل وقوع حوادث باشد، مسؤولیت تصادف و ایجاد خطر برای شهروندان بر روی موانع و سرعت‌گیرهای غیر اصولی و غیر ایمن موجود در شهر به عهده مستقیم شهرداری است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار