تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۵۶۵۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان:
طرح "روستا تعاون" زمینه مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم می‌کند
معاون تعاون اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: طرح "روستا تعاون" با تمركز بر  توسعه انسانی روستاها اجرایی خواهد شد تا با اجرای آن زمینه را برای مهاجرت معکوس به روستاها فراهم کنیم.

سعيد حميد اظهار کرد: طرح "روستا تعاون" يكی از برنامه‌های دولت برای ايجاد اشتغال فراگير است كه بر اساس آن قرار است یک هزار تعاونی در یک هزار روستا در سطح كشور تشكيل شود که سهم استان خوزستان در این طرح  85 روستا است.

وی افزود: در ابتدای اجرای اين طرح، ‌سياست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ايجاد گروه‌های هم‌انديشي در روستاهای استان است. در مرحله بعد تلاش داريم از درون اين گروه‌های هم‌انديشی تعاونی‌هايی موفق، پايدار و كارآفرين را با هدف اجرای مهاجرت معكوس به روستاهای خوزستان، تشكيل دهيم.

معاون تعاون اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در اجرای اين طرح بايد به سرمايه‌های اجتماعی و انسانی هر منطقه توجه ويژه داشته باشيم و خوشبختانه روستاهای خوزستان از ظرفيت بالای جوانان تحصيل‌كرده و خلاق برخوردار هستند.

حمید ادامه داد: از اين ظرفيت‌ها به صورت ويژه می توان در روستاهای كوچك و كم‌جمعيت كه اتحاد و وحدت در ميان مردم آن روستاها بيشتر است، برای ايجاد تعاونی‌های فعال و پويا استفاده كرد.

وی یکی از مزايای اجرای اين طرح را اعطای تسهيلات با سود 6 درصد برشمرد و گفت: در ضمانت اعطای اين تسهيلات می‌توان از خانه‌های روستايی به عنوان وثيقه استفاده كرد. ارايه آموزش رايگان به تعاونی‌ها نیز از مزايای ديگر آن است.  

معاون تعاون اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاكيد بر معرفی دقيق اين طرح به مردم روستاها خاطرنشان کرد: ‌برای معرفي طرح به جامعه روستاييان بايد امكانات انسانی و غيرانسانی تعاون، بخشداران، دهياران و ساير دستگاه‌های اجرايی برای حضور ميدانی و ترويجی در محل روستاهای هدف استفاده کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار