تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۵۶۵۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد:
کشف‌قطعه فسیل‌مهره‌دار در منطقه شکار ممنوع‌بدیل‌بهبهان
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از کشف قطعه فسیل مهره دار در منطقه شکار ممنوع بدیل بهبهان خبر داد
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان  از کشف  قطعه فسیل مهره دار در منطقه شکار ممنوع بدیل بهبهان خبر داد.

سید عادل مولا اظهار کرد: در گشت و کنترل محیط بان محیط زیست شهرستان بهبهان، فسیل یک مهره دار در منطقه شکار ممنوع بدیل شهرستان بهبهان کشف شد.

وی ا فزود: طی گزارش واصله از اداره بهبهان یک تیم با حضور کارشناسان محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان برای بررسی موضوع  به منطقه اعزام شده و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

مولا افزود: مسیر دسترسی به این فسیل صعب العبور است و حدود پنج کیلومتر کوه نوردی داشته و طبق اندازه گیری های انجام شده توسط تیم اعزامی طول این فسیل ۷۰ سانتی متر و عرض آن در محل بلند ترین دنده اسکلت ۷۲ سانتی متر است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: وجود این گونه آثار طبیعی نشانگر دوره های مختلف زیستی با قدمت زیاد زمین شناسی و تنوع زیستی غنی در استان است.

 بر اساس مشاهدات میدانی در محدوده اطراف این ماکروفسیل، تعداد زیادی فسیل موجودات آبزی با اندازه های متغیر یک تا ۱۰ سانتیمتر نیز مشاهده شد که این موضوع احتمال نسبت دادن اسکلت این فسیل را به گونه جانوری یکی از پستاندارن دریایی نزدیک می کند البته این فسیل شباهت ظاهری با بّرد کژدم دزفول (فسیل گاودریایی) دارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار