تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۵۶۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار شادگان:
شادگان کمترین نرخ با سوادی در سطح استان را دارد
معاون فرماندار شادگان با تاکید بر ضرورت همکاری کلیه ادارات شهرستان با متولیان امر سواد آموزی گفت: در حال حاضر شادگان کمترین نرخ با سوادی در سطح استان را دارد
معاون فرماندار شادگان با تاکید بر ضرورت همکاری کلیه ادارات شهرستان با متولیان امر سواد آموزی گفت: در حال حاضر شادگان کمترین نرخ با سوادی در سطح استان را دارد.

نعمت الله آلبوغبیش، صبح امروز، در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان شادگان با تاکید بر ضرورت همکاری کلیه ادارات شهرستان با متولیان امر سواد آموزی اظهار کرد: گروه سنی 14 سال و کمتر در شادگان 35 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با ارائه آمار مقایسه‌ای گروه های سنی شهرستان با میانگین کشوری افزود: میانگین گروه سنی 65 سال و بیشتر در کشور 1/6 درصد و در شهرستان شادگان 6/3 درصد است.
 
فرماندار شادگان با تشریح وضعیت سواد آموزی و درصد با سوادی شهرستان در مقایسه با میانگین استانی توضیح داد: بر اساس درصد جمعیت گرو ههای سنی ارائه شده علی القاعده باید درصد با سوادی در شهرستان مطلوب باشد، چرا که شهرستان شادگان کمترین نرخ با سوادی در سطح استان را دارد.

آلبوغبیش متذکر شد: به منظور کاهش نرخ بیسوادی همکاری همه جانبه و بیش از پیش تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان لازم و ضروری است.

فرماندار شادگان در پایان از فعالیت آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی شهرستان به منظور جذب2هزارو سواد آموز از سهمیه تعیین شده، 2هزارو 450 نفر در سال تحصیلی 97 – 96 و آمار قبولی 8هزارو 561نفر سواد آموزان در سالهای 90 تا 95 و برگزاری دوره‌های آموزشی برای 600 نفر آموزش دهنده در سال جاری تقدیر و تشکر کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار