تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۵۶۵۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز:
فلرهای نفتی از مهمترین عوامل مشکلات تنفسی در اهوازند
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نوع هرس درختان کنوکارپوس در اهواز گفت: اگر واقعا تنها علت بروز مشکلات تنفسی پس از نخستین بارش پاییزی در اهواز را گرده‌افشانی درختان کنوکارپوس می‌دانند، چرا سریعتر نسبت به هرس این درختان اقدام نکردند؟
 
جواد کاظم‌نسب الباجی با انتقاد از وضعیت هرس درختان کنوکارپوس در سطح شهر اهواز به منظور پیشگیری از بروز مشکلات تنفسی اظهار کرد: اگر واقعا تنها علت بروز مشکلات تنفسی پس از نخستین بارش پاییزی در اهواز را گرده‌افشانی درختان کنوکارپوس می‌دانند، چرا سریعتر نسبت به هرس این درختان اقدام نکردند؟
 
وی ادامه داد: متاسفانه هرس درختان کنوکارپوس به گونه‌ای انجام شده که فاقد نظم و آراستگی است، و این درختان در حقیقت قلع و قم شده‌اند و گویی یک نوع تهاجم و حمله وحشیانه به این درختان انجام شده است.
 
نماینده اهواز تصریح کرد: مشکلات تنفسی در اهواز، علل گوناگونی دارد که فلرهای نفتی یکی از مهمترین این عوامل است. در غیزانیه، گازهای گوگردی مشتعل هستند و به گونه‌ای فضا را تحت تاثیر قرار داده‌اند که نه تنها برای جان و سلامتی انسان بلکه برای هر موجود زنده‌ای خطرناک است.
 
کاظم‌نسب الباجی با تاکید بر تاثیر قطعی آلایندگی نفت بر بروز مشکلات تنفسی در اهواز افزود: در حال حاضر آلایند‌های نفتی، سطح وسیعی از جو شهر را آلوده می‌کنند. بنابراین چطور می‌گویند که آلایندگی‌های دائم نمی‌تواند علت مشکلات تنفسی در اهواز باشد؟
 
وی به اختلاف نظر بین دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و شهید چمران اهواز در زمینه عامل بحران تنفسی پس از نخستین بارش پاییزی اشاره و عنوان کرد: چرا باید بین دو مرکز علمی دانشگاهی معتبر و مادر استان خوزستان، در رابطه با چنین موضوع مهمی اختلاف نظر وجود داشته باشد؟
 
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید برای مشخص شدن عامل اصلی بروز این بحران به صورت جدی اقدام شود و در این زمینه می‌توان از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی خارج از استان خوزستان نیز کمک گرفت اما اختلاف نظری که اکنون بین دو دانشگاه اهواز می‌بینیم، شایسته نیست.
 
کاظم‌نسب الباجی خواستار اقدام دستگاه‌های نظارتی در خصوص آلایندگی‌های نفت در اهواز شد و گفت: دستگاه‌های نظارتی باید به بحث آلایندگی‌های نفت با جدیت توجه کرده و نسبت به حل بحران تنفسی در اهواز اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار