تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۵۶۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
24 اثر صنایع دستی خوزستان در انتظار دریافت نشان ملی مرغوبیت
معاون صنایع دستی خوزستان با اعلام این ‎که 24 اثر منتخب صنایع دستی استان برای داوری نهایی نشان ملی مرغوبیت به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شداز تخصصی‎تر شدن شیوه داوری امسال خبر داد
معاون صنایع دستی خوزستان با اعلام این ‎که 24 اثر منتخب صنایع دستی استان برای داوری نهایی نشان ملی مرغوبیت به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شداز تخصصی‎تر شدن شیوه داوری امسال خبر داد.

پرویز طلاییان‎پور اظهار کرد: 24 اثر گزینش‎شده برای داوری نهایی نشان ملی مرغوبیت روز پنج‎شنبه (25 آبان‎ماه 96) به تهران ارسال شدند.

او زمان داوری نهایی آثار را اواسط آذرماه 96 اعلام کرد و افزود: باتوجه به کیفیتی که از آثار ارسالی سراغ داریم و نیز نظراتی که داوران در مرحله داوری استانی در قبال آثار ارایه کردند، بسیار به داوری نهایی خوشبین هستیم و این امید را داریم که از تعداد آثار ارسال‎شده، بیشتر آن‎ها نشان ملی را دریافت کنند.

معاون صنایع دستی خوزستان با بیان این‎که آثار صنایع دستی 31 استان کشور جهت دریافت نشان ملی مرغوبیت به سازمان میراث فرهنگی کشور فرستاده می‎شوند از کیفی‎تر و تخصصی‎تر شدن شیوه داوری امسال خبر داد و گفت: برای نخستین بار آثار هریک از رشته‎های صنایع دستی در مقایسه با یکدیگر در سطح ملی و به صورت تخصصی داوری خواهند شد و بر این مبنا امتیاز کسب خواهد کرد.

او وظیفه اداره‎کل میراث فرهنگی استان را حمایت از هنرمندان صنایع دستی عنوان و تصریح کرد: در سایه این حمایت، اعتلای فرهنگ بومی و اقتصاد مقاومتی در این حوزه به نحو احسن نمود پیدا خواهد کرد.

طلاییان‎پور حمایت و ترویج رشته‎های بومی و رایج و نیز احیا رشته‎های منسوخ را از اولویت‎های معاونت صنایع دستی اداره‎کل میراث فرهنگی استان دانست و خواستار نگاه عمومی به موضوع صنایع دستی شد.

 به منظور دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، امسال 80 اثر در رشته‎های مختلف صنایع دستی از شهرستان‎های شوش، شوشتر، بهبهان، دزفول، خرمشهر، لالی، اندیکا، اهواز، ماهشهر، اندیمشک و آبادان به معاونت صنایع دستی اداره‎کل میراث فرهنگی استان ارسال شدند که در داوری اولیه (استانی) از 80 ارسال شده، 32 اثر که شرایط اولیه برای دریافت نشان ملی را دارا بودند، به مرحله‌ی دوم داوری استانی راه پیدا کردند که در این مرحله 24 اثر از شهرستان‎های اهواز، دزفول، اندیمشک، شوش، شوشتر، لالی، اندیکا و ماهشهر انتخاب و به داوری ملی که در تهران برگزار خواهد شد راه یافتند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار