تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۵۶۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:
کشت چغندر قند در اندیمشک ۸۰ درصد افزایش یافت
اندیمشک یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید حبوبات و چغندر قند استان خوزستان است و کشت چغندر قند در این شهرستان ۸۰ درصد افزایش یافته است.
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی در کشور گفت: اندیمشک یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید حبوبات و چغندر قند استان خوزستان است و کشت چغندر قند در این شهرستان ۸۰ درصد افزایش یافته است.

سیدهدایت الله موسوی اظهار داشت: شهرستان اندیمشک یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان حبوبات در استان خوزستان بوده و سهم عمده‌ای در تأمین نیازهای شهروندان، دارد.

وی با بیان این که میانگین تولید حبوبات در اندیمشک 1.5 تن در هر هکتار است، افزود: امسال بیش از 750 تن انواع حبوبات در شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف شده است که این میزان کشت نسبت به سال گذشته، 8 هکتار رشد داشته است و با اختصاص 3 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت لوبیا سبز، بیش از 5 تن از این محصول در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان این که انواع لوبیا و ماش مهم‌ترین محصولات تولید شده شهرستان در زمینه حبوبات هستند، عنوان کرد: امسال بیش از 468 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت انواع حبوبات اختصاص یافته که از از این میزان سطح زیر کشت، 410 هکتار متعلق به ماش بوده و بیش از600 تن از این محصول در شهرستان تولید شده است.

وی با بیان این که بیش از 45 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت لوبیا اختصاص یافته است و بیش از 90 تن از این محصول در شهرستان تولید شده است، گفت: شهرستان اندیمشک در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی، دارای ظرفیت خاص و منحصری به فردی است.

طرح توسعه کشت چغندر قند در اندیمشک اجرا شد

موسوی با اشاره به این که امسال توجه ویژه‌ای به افزایش تولیدات کشاورزی اندیمشک شده و طرح‌های مختلفی در این زمینه به اجرا رسیده است، بیان کرد: یکی از این طرح‌ها، توسعه کشت چغندر در شهرستان اندیمشک بوده و با اجرای این طرح‌ها، بیش از یک هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت چغندر اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان این که امسال میانگین تولید چغندر قند در شهرستان اندیمشک و به نسبت سال گذشته بیش از 80 درصد افزایش داشته است، ادمه داد: شهرستان اندیمشک، یکی از قطب‌های مهم تولید چغندر قند کشور است.

وی افزود: به همین جهت، باید بیش از گذشته از ظرفیت این شهرستان در زمینه تولید چغندر برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی کشاورزی استفاده و زمینه را برای افزایش توان اقتصادی کشور و کار آفرینی در شهرستان فراهم کرد.

ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه تولید محصول چغندر قند جدی گرفته شود

موسوی با اشاره به این که در طول سال‌های اخیر و به دلیل عدم فعالیت کارخانه‌های تبدیلی محصول چغندر تولید شده در شهرستان به استان‌های دیگر صادر و تبدیل شده است، بیان کرد: چغندر و افزایش تولید و تبدیل آن نیازمند حمایت مسئولان و جذب سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی است.

وی با بیان این که کشت چغندر قند در اندیمشک، زمینه را برای اصلاح و بهبود خاک، کنترل آفات بیماری‌ها و علف‌های هرز را فراهم می‌کند، گفت: تکمیل چرخه تناوب زراعی، افزایش در آمدی بیش از صد درصد نسبت به کشت‌های رایج را برای زارعین از جمله دیگر اثرات مثبت کشت و تولید چغندر قند در شهرستان اندیمشک به جهت تولید انواع محصولات کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که چغندر تولید شده در شهرستان اندیمشک امکان صادرات به کشورهای مختلف جهان را دارد، ادامه داد: در صورت توجه به توسعه تولید و ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان اندیمشک، عرصه برای شکوفایی بخش تولید محصولات کشاورزی استان بیش از گذشته با تکیه بر چغندر قند فراهم می‌شود.

وی با بیان این که بیش این نیز و در جهت حمایت از کار آفرینی و شکوفایی اقتصادی شهرستان طرح‌های گسترده‌ای در زمینه توسعه خدمات صنایع تبدیلی در شهرستان و با همکاری فرمانداری و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح‌ها بیش از 140 فرصت شغلی در شهرستان ایجاد شود.

موسوی با اشاره به این که با اجرای این طرح‌ها بیش از 10 واحد تولیدی در شهرستان ایجاد و به بهره برداری می‌رسد، گفت: برای اجرای این طرح‌ها، بیش از960 میلیارد ریال اعتبار تعیین و اختصاص یافته است و با بهره برداری از آن‌هاگامی بلند در مسیر توسعه خدمات این حوزه برداشته می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار