تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۵۶۶۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه‌هایی برای استفاده ایمن از وسایل گرمایشی گازسوز
در صورتی که وسایل گرمایشی روشن بود و احساس سنگینی و سردرد کردید این علائم را جدی بگیرید و نسبت به بررسی وسایل گازسوز اقدام کنید
معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با تأکید بر لزوم جدی گرفتن نکات ایمنی در جلوگیری از گاز گرفتگی گفت: در صورتی که وسایل گرمایشی روشن بود و احساس سنگینی و سردرد کردید این علائم را جدی بگیرید و نسبت به بررسی وسایل گازسوز اقدام کنید. 
  
علی تراب‌پور با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان و استفاده از وسایل گرمایشی گازی اظهار کرد: انجام اقدمات پیشگیرانه در تمامی شرایط کمک مؤثری جهت جلوگیری از حوادث بزرگ‌تر در آینده خواهد بود و رعایت چند نکته ایمنی قبل از راه‌اندازی وسایل گازسوز گرمایشی می‌تواند در پیشگیری از حوادث تلخ کارآمد باشد. 
  
وی افزود: برای گرم کردن فضای خانه و محل کار باید از بخاری‌های استاندارد که به سیستم کمبود اکسیژن (ODS) مجهز هستند، استفاده شود. همچنین بررسی امکان نشتی گاز از اتصالات نکته مهمی است که این کار را می‌توانید با استفاده از کف آب و صابون انجام دهید در صورتی که این کف حباب‌دار باشد نشانه نشتی است. 
  
معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه باید از مکش مناسب دودکش‌ها مطمئن شوید، تصریح کرد: تست مکش مناسب دودکش‌ها قبل از نصب لوله دودکش بخاری ضروری است که این کار با روشن کردن تکه کاغذ و قرار دادن آن روبروی لوله دودکش انجام می‌شود. در صورتی که دودکش بخاری صحیح کار کند باید شعله آتش را به سمت خود بکشد و همچنین با دست زدن به بدنه داخل دودکش و احساس داغی آن از مکش صحیح دودکش مطمئن می‌شویم. 
  
تراب‌پور ادامه داد: هنگام نصب دودکش توجه داشته باشید که انتهای دودکش‌ها باید حداقل یک متر از سطح بام و حداقل یک متر از دیوار جانبی بام فاصله داشته باشد و به کلاهک نیز مجهز باشد. 
  
وی عنوان کرد: از نصب آبگرمکن در حمام یا در مکان بسته و روشن نگه داشتن اجاق گاز خودداری شود. همچنین از استاندارد بود شلنگ‌ها اطمینان داشته باشید. 
  
معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در صورتی که رنگ شعله بخاری نارنجی یا قرمز باشد نقص در سوخت‌رسانی وجود دارد که در این صورت باید به سراغ تعمیرکار مجرب بروید. 
  
تراب‌پور بیان کرد: در صورتی که وسایل گرمایشی روشن بود و احساس سنگینی و سردرد کردید این علائم را جدی بگیرید و نسبت به بررسی وسایل گازسوز اقدام کنید. 
  
وی افزود: از پوشاندن تمام درزها و پنجره‌ها خودداری کنید و از دریچه‌های 20 سانتی‌متری بالای ورودی منازل برای تأمین هوای مورد نیاز منزل استفاده کنید. 
  
معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان کرد: از بخاری‌های بدون دودکش در منزل استفاده نکنید، هرچند این بخاری‌ها علایم استاندارد دارند ولی بخاری‌های بدون دودکش جهت استفاده در محیط اداری و باز توصیه می‌شوند. 
  
تراب‌پور با تأکید بر لزوم جدی گرفتن نکات ایمنی جهت پیشگیری از گاز گرفتگی تصریح کرد: سال گذشته بر اثر گاز گرفتگی حدود چهار نفر در اهواز جان باختند. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار