تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۵۶۶۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حیدری خبرداد:
استخدام یک مربی خارجی برای ژیمناستیک خوزستان
از رییس هیات ژیمناستیک استان خواستم که با هماهنگی فدراسیون، یک مربی خوب خارجی برای کار در بخش آموزش و همچنین استعدادیابی به استان آورده شود و تمام هزینه‌های آن را ما پرداخت خواهیم کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از رییس هیات ژیمناستیک استان خواستم که  با هماهنگی فدراسیون، یک مربی خوب خارجی برای کار در بخش آموزش و همچنین استعدادیابی به استان آورده شود و تمام هزینه‌های آن را ما پرداخت خواهیم کرد.

افشین حیدری در مجمع سالانه هیات ژیمناستیک خوزستان که امروز (دوشنبه) در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، با تبریک ماه ربیع الاول، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته مجامع سالیانه به صورت مرتب برگزار نمی‌شدند ولی ما به برگزاری این مجامع تاکید داریم، چرا که این فرصت را به ما می‌دهد که از نزدیک درد و دل پیشکسوتان و بزرگان عرصه ورزش و همچنین ورزشکاران را بشنویم.  همچنین اعضای هیات‌ها نیز متوجه می‌شوند که لحظه لحظه کار آن‌ها در ویترین نقد قرار دارد و اقدامات آن‌ها بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای ژیمناستیک صورت گرفت و کارهای خوبی برای این رشته در استان انجام گرفت ولی امروز در نقطه‌ای هستیم که خوب نیست. واقعیت این است که در زیرساخت‌های رشته ژیمناستیک شرایط خوبی نداریم. وقتی یک مسابقه برگزار می‌کنیم و داوران ما کارت داوری ندارند یا تعداد داوران دارای کارت، کم هستند یعنی حال ژیمناستیک خوزستان خوب نیست و زمانی که در سطح استان برای فعال کردن شهرستان‌ها مربی نداریم، یعنی کار ما ایراد دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: این ایرادها به این معنی نیست که آن‌ها توسط آقای قلندرپور، رییس فعلی هیات شکل گرفته‌اند، بلکه به سال‌های گذشته تا به امروز برمی‌گردند و باید بپذیریم که کار زیرساختی صورت نگرفته است. در گذشته از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان و همچنین متولیان این هیات، نگاه خوبی به ژیمناستیک به عنوان یک رشته بسیار ارزشمند وجود نداشته است، البته نباید بگوییم که در گذشته اشتباه و کوتاهی صورت گرفته است، بلکه اکنون به دنبال این هستیم که مشکلات را رفع کنیم. هدف ما از برگزاری مجامع سالیانه نیز همین است.

وی عنوان کرد: نباید دست روی دست بگذاریم و کار را رها کنیم. ما صحبت از یک فصل تازه در ورزش استان خوزستان کرده‌ایم و این فصل تازه را خیلی‌ها احساس می‌کنند. تا پایان سال جاری، پنج استخر جدید به سرانه ورزشی رشته‌های آبی اضافه می‌کنیم که کار بسیار بزرگی است. همچنین تا پایان تیرماه سال آینده، سه استخر دیگر نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد. برای اولین بار نیز مبلغ 30 میلیارد اعتبار برای تجهیز هیات‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم و یک میلیارد و 500 میلیون تومان هم برای تجهیز ساختمان نیمه‌کاره مجموعه دفاتر هیات‌ها که سال‌ها رها شده بود، در نظر گرفتیم که ان‌شاءالله امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدری خاطرنشان‌کرد: تحولات بسیار زیادی در حوزه زیرساختی ورزش در حال انجام شدن است که سرعت این تحولات بسیار می‌باشد. پس هر هیاتی که دلسوز باشد و خودش را با این تحولات همراه کند، قطعا مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز برای آن هیات یا مجموعه، وقت و انرژی بیشتری خواهد گذاشت.

وی با ابراز رضایت از عملکرد رییس هیات ژیمناستیک خوزستان در مدت مدیریت خود، عنوان کرد: انصافا او پیگیر و جدی است و جلسات خوبی را با همکاران من در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان داشته است و ان‌شاءالله طرح‌هایی که وجود دارد به صورت اساسی به انجام برسد. هیات ژیمناستیک جزو اولین هیات‌هایی بود که پس از انتصابم از آن بازدید داشتم و در همان‌جا نیز به رییس هیات گفتم که من به این رشته بسیار تاکید و این آمادگی را هم دارم که هر کمکی که بتوانم به هیات داشته باشم.

وی افزود: من حتی به رییس هیات گفتم که با فدراسیون هماهنگ کنید و یک مربی خوب خارجی را برای کار در بخش آموزش و همچنین استعدادیابی به استان بیاورید و تمام هزینه‌های آن را اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان پرداخت خواهد کرد ولی این مربی سه، چهار سال برای ژیمناستیک خوزستان وقت بگذارد و در کنار او نیز مربیان ما کار کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تاکید کرد: هیات ژیمناستیک خوزستان باید ارتباط بسیار نزدیکی با آموزش و پرورش استان داشته باشد، چرا که اساس و کار این رشته در آموزش و پرورش است. باید به سمتی برویم که با توجه به اعتبارات خوبی که در ارزش افزوده هم نصیب آموزش و پرورش و هم ادارات‌کل در سطح کشور شده است، ژیمناستیک بتواند مبلغ بیشتری را نصیب خود کند.

وی افزود: ما آماده هستیم که حداقل تا خردادماه 96، به راه‌اندازی پنج شهرستان جدید در رشته ژیمناستیک کمک کنیم. همچنین آمادگی برگزاری کلاس‌های مربیگری را در استان داریم و از دبیر فدراسیون نیز درخواست دارم که در بحث ارتقای مربیان و تربیت مربیان جدید نیز کارگاه‌های آموزشی به میزبانی استان خوزستان کمک کند و هزینه‌های آن را خودمان پرداخت خواهیم کرد.

حیدری خاطرنشان‌کرد: همه باید کمک کنیم تا ان‌شاءالله رشته ژیمناستیک شرایط بهتری در استان خوزستان به خود بگیرد. از زحمات آقای قلندرپور، رییس هیات ژیمناستیک قدردانی می‌کنم. به هر حال مشکلات زیاد است و حل آن‌ها زمان‌بر می‌باشد. همچنین از رییس هیات می‌خواهم که اتاق فکر هیات ژیمناستیک استان را راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به شعار این اداره‌کل مبنی بر "تلاش برای خوزستانی بهتر"، گفت: تلاش‌مان این بوده که این شعار را دستور کار همه همکاران‌مان قرار دهیم. همچنین به زودی با صدا و سیما تفاهم‌نامه‌ای برای معرفی رشته‌های ورزشی از جمله ژیمناستیک منعقد خواهیم کرد. در این بخش ورزش بانوان نیز دیده شده است. نواقص زیادی در بخش ورزش بانوان داریم و می‌طلبد که همت بیشتری صورت بگیرد. امیدواریم پس از سال‌ها مشکل تنها مجموعه اختصاصی بانوان استان حل شود. دستورات استاندار در این زمینه انجام شده است و منتظر هستیم بنیاد مستضعفان، مجموعه حجاب را به اداره‌کل ورزش و جوانان استان واگذار کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار