تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۶۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با گذشت 6 سال
مرمت حرم دانیال نبی(ع) نیمه کاره رها شده است
با گذشت 6 سال از آغاز طرح مرمت سازه باستانی حرم دانیال نبی(ع) از سوی سازمان میراث فرهنگی این طرح همچنان نیمه کاره رها شده و آینده طرح مذکور به خصوص مرمت اطراف قبر مطهر این پیامبر الهی بلاتکلیف است
رئیس اداره اوقاق و امور خیریه شهرستان شوش گفت: با گذشت 6 سال از آغاز طرح مرمت سازه باستانی حرم دانیال نبی(ع) از سوی سازمان میراث فرهنگی این طرح همچنان نیمه کاره رها شده و آینده طرح مذکور به خصوص مرمت اطراف قبر مطهر این پیامبر الهی بلاتکلیف است.

محمدحسن پورنعمت روز دوشنبه در نشست خبری ضمن انتقاد از سازمان میراث فرهنگی به دلیل نیمه کاره رها کردن مرمت بخش باستانی این سازه تصریح کرد: با وجود جایگاه ارزشمند این اثر مذهبی و سفر گردشگران به این مکان مقدس همچنان بخش باستانی آن نیمه کاره باقی مانده است.

وی با بیان ایکه مردم شوش از سازمان میراث فرهنگی و مسولان استانی انتظار دارند تا نسبت به تعیین تکلیف روند مرمت سازه باستانی حرم دانیال نبی(ع) اقدام کنند بیان داشت: روند توسعه شبستان های حرم حضرت دانیال(ع) درحال انجام است و تا قبل از پایان امسال شبستان شمالی افتتاح خواهد شد و عباسیه که در صحن مطهر به صورت موقت احداث شده جمع آوری می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوش از تعویض چهار درب ورودی حرم ؛ تعمیر ضریح مطهر دانیال نبی طراحی جدید سر درب و ایوان های آستان حضرت دانیال نبی(ع) خبر داد.

وی بیان داشت:در آمد 2 بقعه حضرت دانیال ( ع) و دعبل خزاعی شوش فقط در حد رفع نیازهای جاری نظیر پرداخت هزینه برق ، آب ، گاز و تلفن و حقوق کارکنان ، تعمیر و مرمت و بعضا برگزاری جشن های مذهبی است.

پورنعمت در ادامه با ارائه گزارشی به مناسبت هفته وقف از اقدام های انجام شده در بقاع این شهرستان تعداد موقوفه های شهرستان شوش را 395 موقوفه عنوان کرد و گفت: بقاع متبرکه ، ، حسینیه ، مسجد ، زینبیه و درمانگاه از جمله موقوفه های شهرستان شوش می باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوش در ادامه به تعداد اسناد ثبتی موقوفه های این شهرستان اشاره کرد و گفت:تاکنون سند ثبتی 110 بقعه ، مسجد و حسینیه شهرستان شوش اخذ شده است ضمن اینکه امیدواریم با ثبت 13 بقعه متبرکه دیگر تمام مساجد و حسینیه های شهرستان شوش دارای سند ثبتی شوند.

طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی(ع) در مساحتی کمتر از چهار هزار مترمربع در 2 طبقه از نیمه دوم سال 1393 آغاز شد. 

حرم مطهرحضرت دانیال نبی(ع) مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام است و اثر تاریخی آن در 24 شهریور 1310 با شماره ثبت 51 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. حضرت دانیال نبی(ع)، از پیامبران الهی در قرن هفتم قبل از میلاد است که نسل وی به حضرت داوود (ع) می رسد.

به مناسبت هفته وقف یک خیر شوشی اخیرا 200متر مربع زمین به هیات زنجیرزنان حضرت دانیال نبی (ع) شوش اهدا کرد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
باید هر چه زود تر درستش کنن
:
:
:
آخرین اخبار