تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:
اجرای عملیات پروژه لند اسکیپ و ساماندهی حاشیه شمالی روخانه اروند صغیر
خوزنیوز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت : پروژه لند اسکیپ و ساماندهی حاشیه شمالی رودخانه اروند صغیر حدفاصل دو پل امام حسین(ع) و امام رضا(ع) اجرایی خواهد شد.

اجرای عملیات پروژه لند اسکیپ و ساماندهی حاشیه شمالی روخانه اروند صغیر

به گزارش خوزنیوز و به نقل از سازمان منطقه آزاد اروند؛ اسماعیل زمانی اظهار کرد: این طرح برای تثبیت بدنه ساحل و فضاسازی شهری از حدفاصل پل امام حسین(ع) تا دهانه غربی رودخانه اروند صغیر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نحوه طراحی و اجرایی شدن این پروژه، افزود: این پروژه با رویکرد حفظ محیط طبیعی، بکر و سازگار با اقلیم منطقه طراحی شده است و دارای مسیر ویژه دوچرخه سواری، باغ گیاه‌شناسی، باغ مشاهیر بومی مینوشهر، اسکله قایق سواری، نشیمن‌های شهری، بازارچه صنایع دستی، فضاهای پذیرایی و دیگر فضاها و امکانات مورد نیاز برای جذب و حضور شهروندان مینوشهر و همچنین گردشگران و توریست‌ها است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: طراحی این پروژه براین اساس شکل گرفته تا ضمن در نظر گرفتن امنیت استفاده‌کنندگان و طراحی لبه رودخانه با تکنیک و متدهای روز دنیا انجام شده و امکان استفاده و ارتباط فیزیکی با آب برقرار شود.

زمانی عنوان کرد: پروژه طراحی لند اسکیپ حاشیه شمالی رودخانه اروند صغیر با هدف ایجاد پیاده‌راه و تفرجگاه توریستی در آینده نزدیک به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های سازمان منطقه آزاد اروند در این پروژه گفت: براین اساس در طراحی این پروژه حداکثر استفاده از پتانسیل‌های بالقوه منطقه همچون استفاده از گیاهان و درختان بومی، با زنده‌سازی صنایع دستی منطقه، حفظ و احیا ارزش‌های فرهنگی و توسعه اقتصادی بومی مد نظر قرار گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از اعتبار 335 میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه خبرداد و گفت: پیش بینی می‌شود این طرح در مدت زمانی 18 ماهه به اتمام برسد. بر این اساس شرکت سابیرایران به عنوان پیمانکار این پروژه فعالیت خواهد کرد و نظارت این طرح برعهده شرکت مهندسین مشاور سازآب‌پردازان است.

زمانی با اشاره به خصوصیات این پروژه اظهار کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، آب جریان پیدا کرده و مشکلات زیست محیطی و کشاورزی ساکنین اطراف این منطقه برطرف خواهد شد.

وی افزود: آن چیزی که این طرح را متفاوت می کند این است که در ضلع شمالی ساحل اروند صغیر از حدفاصل پل امام حسین(ع) تا پل امام رضا(ع) طراحی شهری اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد : طراحی شهری در این پروژه به گونه‌ای اجرا می‌شود که به جای مسیر تردد خودرویی، مسیر تردد عابرین پیاده و لاین دوچرخه لحاظ شده و برای آنکه مشکل تردد وجود نداشته باشد مسیرهای فرعی منتهی به این محدوده در طرح دیده شده است.

زمانی گفت: برای سهولت در تردد مهمانان ، گردشگران و شهروندان منطقه آزاد اروند در این پروژه پارکینگ‌های خودرویی نیز احداث خواهد شد.

وی اظهارکرد : همچنین برای تسهیل در تردد ساکنین آن منطقه جاده‌ها از ضلع شمالی پل امام رضا(ع) تا دهنه غربی اروند صغیر تکمیل، آسفالت و آماده‌سازی می‌شود.

زمانی با اشاره به دسترسی مهمانان و گردشگران به آب گفت: در مسیر این طرح برای دسترسی مردم، گردشگران و مهمانان محل‌هایی دیده شده تا به آب دسترسی داشته باشند.

وی از احداث محل‌هایی برای ارائه محصولات صنایع دستی منطقه در این طرح خبر داد و افزود: محل‌هایی برای عرضه صنایع دستی بومی محلی در نظر گرفته شده تا بومیان منطقه بتوانند محصولات دستی خود را در اختیار مردم، گردشگران و مهمانان قرار دهند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح در زمینه عرضه محصولات صنایع دستی اشتغال‌زائی فراهم خواهد شد که این نیز برای بومیان منطقه مد نظر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از اجرای فضای سبز، نورپردازی، ساحل سازی و آسفالت در این پروژه خبرداد و گفت: طول این مسیر 3 هزارو 600 متر می‌باشد و با احتساب دو طرف مسیر 7 هزار و 200 متر ساحل‌سازی انجام می‌شود.

زمانی در خصوص استفاده از نیروهای بومی در این پروژه عنوان کرد: در این طرح از نیروهای بومی آبادان و خرمشهر استفاده می‌شود و حداقل 50 نفر نیروی انسانی مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: امید است در آینده نزدیک با اجرایی شدن این پروژه گامی بلند برای ارتقای کیفی رودخانه اروند صغیر و منطقه آزاد اروند برداشته شود.
:
:
:
آخرین اخبار