تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۵۶۶۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده سپاه خرمشهر خبر داد:
اجرای ۶۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در خرمشهر
فرمانده سپاه خرمشهر از اجرای ۶۰ برنامه مختلف توسط جامعه بسیج خرمشهر در طول هفته بسیج خبر داد
فرمانده سپاه خرمشهر از اجرای ۶۰ برنامه مختلف توسط جامعه بسیج خرمشهر در طول هفته بسیج خبر داد.

سرگرد علیرضا خردمند در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: امسال و به مناسبت هفته بسیج، ۶۰ برنامه مختلف در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در خرمشهر اجرا می شود.

 وی از رونمایی تولیدات در عرصه فضای مجازی به عنوان یکی از این اقدامات یاد کرد و گفت: بسترهای برای استفاده سالم و بی خطر از فضای مجازی فراهم شده است که شامل زیرلایه های مختلف اعم از لایه های خدماتی و شبکه گسترده است که قرار دادن ابن بسترها در اختیار مردم خرمشهر در دستور کار بسیج قرار دارد.

فرمانده سپاه خرمشهر اظهار کرد: قرار است رونمایی از این قابلیت ها در هفته بسیج انجام شود و ارائه آنها در روزهای آتی خواهد بود.

وی افزود: این زیرساخت های فراهم شده، شامل هنرهای رقومی، بحث های زیرساختی شبکه شباب که به نوعی اینترنت ملی و فضای سالم برای استفاده دانش آموزان و خانواده هاست و همچنین تکنولوژی جدید (بی. ار) است.

سرگرد خردمند، اجرایی شدن اهداف بسیج در محلات را یکی از اقدامات پیش رو ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر دانست و بیان کرد: یکی از افتخارات ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر ترویج تفکر بسیج در سراسر شهرستان است و با این باور که بسیج گوشه نشین نیست به دنبال فعال کردن بسیج در عرصه های اجتماعی با محور قرار دادن مساجد و انجام اقدامات در سطح وسیع است.

وی توضیح داد: قرار است گروه های جهادی بومی راه اندازی شود که در زمینه های مختلف خدمات سانی در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی با مرکزیت مسجد محل به فعالیت بپردازد.

سرگرد خردمند تاکید کرد: در صورت تقویت مساجد به عنوان سنگر محلات می توان با تقویت نیروهای جوان و نوجوان کارهای بزرگی را انجام داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر، راه اندازی صندوق قرض الحسنه در مساجد و اجرای طرح مردم یاری با محوریت مساجد را نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده در این راستا اعلام کرد.

وی از برگزاری صبحگاه مشترک بسیجیان خرمشهر با عنوان «بسیج خط ولایت» خبر داد و گفت: این تجمع پنجم آذر ساعت هشت در مقر فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، و ساعت ۱۰ در مقابل بخشداری مینوشهر برگزار خواهد شد و از بسیجیان و فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی تقدیر خواهد شد.

 سرگرد خردمند از افتتاح دو پایگاه مقاومت بسیج، برگزاری یادواره «شهدای آبروی محله»، جشن تکلیف برای دختران و پسران، همایش سبک زندگی اسلامی، نشست با امام جمعه های خرمشهر و مینوشهر و سران عشایر عرب منطقه، اردوهای جهادی یک روزه و آغاز دورکشت محله ای به عنوان دیگر برنامه های هفته بسیج در خرمشهر یاد کرد.

وی در ادامه با یادآور شدن اینکه «بسیج از منظر مردم سالاری دینی» شعار هفته بسیج امسال است، بیان کرد: بسیج از دل مردم گرفته شده است و تنها هدف آن نیز خدمات رسانی به مردم است تعیین این شعار محوری نشان از خدمت مردم دارد و می تواند تلنگری به مسئولان نیز باشد که در هر جایگاهی که هستند در راستای تحقق آرمان های انقلاب تنها به فکر خدمت رسانی به مردم باشند.

فرمانده سپاه خرمشهر از همه اقشار مردم از جمله نخبگان و خواست تا در راستای نیل به اهداف بسیج قدم بردارند و گفت: بسیج محدود به افراد خاص نیست و همه می توانند در زمینه های مختلف فرهنگی، علمی و جهادی فعالیت کنند که از همه اندیشمندان و افراد اهل علم نیز دعوت می شود بسیج را در راه رسیدن به اهداف والای خود یاری کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار