تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۵۶۶۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غلظت گرد و غبار اهواز 23 برابر حد مجاز اعلام شد
میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در ساعت 11 امروز به بیش از 23 برابر حد مجاز رسیده است
مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در ساعت 11 امروز به بیش از 23 برابر حد مجاز رسیده است. 
  
شهریار عسگری در خصوص میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک امروز در خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع پدیده گرد و غبار در استان خوزستان طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت 11 امروز (30 آبان‌ماه) میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز 3548 میکروگرم بر مترمکعب بوده است. 
  
وی افزود: با توجه به اینکه میزان حد مجاز آلاینده‌ها در هوا 150 کیلوگرم بر مترمکعب است، اکنون غلظت گرد و غبار در اهواز به بیش از 23 برابر حد مجاز است. 
  
عسگری با بیان اینکه میزان غلظت‌ها در شادگان نیز بیش از 6 برابر حد مجاز است، گفت: میزان ریزگردها در شادگان 953 میکروگرم، در سوسنگرد و اندیمشک 125 میکروگرم، در دزفول 211 میکروگرم و در بهبهان 160 میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شده است. 

توصیه می‌شود؛ بیماران قلبی و ریوی در این شرایط ضمن مصرف به موقع داروهای خود، به هیچ وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا بیرون نیایند. همچنین افرداد عادی در صورت کار ضروری داشتن و نیاز به خروج از منزل، حتماً از ماسک استاندارد (ماسکهای مخصوص گرد و غبار) استفاده کنند.

بهترین نوع ماسک استاندارد برای حفاظت از سلامت خود در برابر گرد و غبار و ریزگردها و جلوگیری از ورود آنها به بدن، ماسکهای دسته (ماسک مخصوص گردوغبار) است که در داروخانه‌های سطح شهرهای خوزستان موجود است. در چنین شرایطی، سعی کنید مصرف شیر و سایر لبنیات را افزایش دهید.

با توجه به کاهش میدان دید در شرایط گرد و غبار، اگر بنا بر ضرورت در جاده و در حال رانندگی هستید، ضمن رعایت کامل قوانین، با دقت و سرعت مطمئنه رانندگی کنید. در هنگام رانندگی، ضمن مطمئن شدن از بسته بودن کامل پنجره‌های خودرو، تهویه مطبوع خودروی خود را در حالتی قرار دهید که هوای بیرون وارد نشود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
ترا خدا از شب اعلام کنید نمیخوایم بچه هامون درس بخونن این خاک وحشتناک روی سلامتی تاثیر داره
حسن
|
-
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
خدا کند لااقل پیش بینی بارندگی درست از آب در بیاد و در اهواز باران ببارد.
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
ای خدا چه کنیم و به کجا پناه ببریم از دست این اوضاع
چرا باید ما با این اوضاع احوال پول برق و آب بدیم ؟چرا یه مسئولی صداش درنمیاد این حرفها رو بگه؟
چرا هزینه های درمانی رو مون رو لااقل تو این خراب شده درست نمیکنن؟
چرا کلنیک آلرژی رو نمیارن اینجا؟
چرا ....
آرزو میکنیم از ته دل و اعماق وجود که خد ابه اونهایی که کاری از دستشون برمیومد و برمیاد و کاری برامون نمیکنن خدا به سزاشون برسونه
الهی آمین...
:
:
:
آخرین اخبار