تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتبار برای جاده منتهی به ‎«آبشار شوی»
رییس میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری دزفول گفت: وضعیت جاده‎ آبشار شوی با اختصاص اعتبار مالی سازمان میراث‎ فرهنگی تغییر می‌کند
اعتبار برای جاده منتهی به ‎«آبشار شوی»رییس میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری دزفول گفت: وضعیت جاده‎ آبشار شوی با اختصاص اعتبار مالی سازمان میراث‎ فرهنگی تغییر می‌کند.

حجت‌الله آریایی اظهار کرد: به دنبال اعتباری که قرار است از سوی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برای بازسازی جاده منتهی به آبشار شوی اختصاص پیدا کند، فرمانداری ‎دزفول نیز قول همکاری برای سنگ‌فرش کردن پیاده‌روی این آبشار داده است.

وی خاطرنشان کرد: این آبشار شش ماه از سال پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران است و معمولا در فصل بهار شاهد گردشگران و مسافران بسیاری در این منطقه هستیم. در اواخر بهار و تابستان این منطقه به دلیل موقعیت مکانی از هوای گرمی برخوردار است ولی در ارتفاعات و در پای آبشار شوی هوا خنک و سرد است.

آریایی گفت: به دلیل این که تا رسیدن به پای آبشار پیاده‌روی لازم است و در میانه روز هوا بسیار گرم می‌شود، بهترین زمان برای رفتن به آبشار شوی همان ابتدای بهار و ایام عید تا آخر اردیبهشت ماه است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری دزفول یادآوری کرد: آبشار شوی 29 دی 1393 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. آبشار شوی یا تله زنگ در رشته کوه‌های زاگرس و دهستانی به نام شوی از توابع شهرستان دزفول و در 70 کیلومتری مرکز شهر دزفول قرار داد و دارای تنوع زیست محیطی بسیار زیبایی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار