تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۵۶۶۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سوی فرمانده سپاه ناحیه دزفول؛
برنامه های هفته بسیج در دزفول تشریح شد
فرمانده سپاه ناحیه دزفول، برنامه های هفته بسیج و اقدامات جهادی انجام شده در این شهرستان را تشریح کرد.

سرهنگ پاسدار عبدالامیرمحتشمی راد پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه اظهار کرد: شهروندان دزفولی درپی بروز این حادثه پشتیبانی و کمک های کم نظیری را به شکل های مختلف روانه مناطق زلزله زده غرب کشور کردند.

وی افزود: از زمان وقوع زلزله تاکنون پایگاه های بسیج سطح شهرستان نیز به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی توسط مردم پرداختند و تاکنون هفت کامیون سنگین و هشت خودرو سبک شامل اقلام مختلف توسط این پایگاه ها ارسال شده ضمن اینکه این کمک ها همچنان ادامه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه دزفول با اشاره به شرایط نظامی کشور در ایام جنگ تحمیلی گفت: ایران در زمان جنگ هشت ساله از نظر مادی و تجهیزات نظامی در شرایط بسیار نامناسبی قرار داشت اما اکنون توان دفاعی و نظامی ما با همت دانشمندان و نخبگان به حدی بالا رفته که اگر هر کشور متجاوزی قصد ضربه زدن برعلیه منافع کشورمان را داشته باشد به راحتی می توانیم، پاسخ بدهیم.

سرهنگ محتشمی راد، توکل بر خدا و معنویات را مهمترین عنصر پیروزی ایران در جنگ دفاع مقدس برشمرد و افزود: در آن زمان ما فقط با عراق وارد جنگ نشدیم بلکه کشورهای زیادی به شکل های مختلف وارد این گود شده بودند که با توکل به معنویات ماموفق به شکست باطل علیه حق شدیم.

وی در ادامه شعار امسال هفته بسیج را (بسیج مظهر مردم سالاری دینی )عنوان کرد و گفت: شعار دوشنبه، روز اول هفته بسیج با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی نام داشت که علاوه براعزام اردوهای جهادی ۳۰۰ میلیون ریال لوازم تحریر نیز میان دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد.

برگزاری جشنواره غذا در دزفول 

سرهنگ محتشمی راد شعار امروز سه شنبه را بسیج ، محرومیت زدایی و خدمات رسانی برشمرد و ادامه داد: امروز دو خانه عالم در شهرک سنجر به مناسبت هفته بسیج افتتاح شده، توزیع ارزاق میان نیازمندان و ویزیت رایگان در مناطق محروم نیز از جمله برنامه های امروز است.

سرهنگ محتشمی راد ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا، اجرای مسابقه دوچرخه سواری درکوی رسالت، رزمایش امر به معروف در سطح معابر و خیابانها، تجلیل از ائمه جماعات مساجد و هیئت امنا و خادمین موثر در رونق مساجد، اجتماع باشکوه بسیجیان در حسینیه ثارالله، اجرای گشت محله محور باشعار حماسه ملت و امنیت در راستای تامین امنیت محلات، جشنواره سرود در فرهنگسرای مدرس، یادواره شهدای بخش چغامیش در روستای کهنگ، یادواره شهید مدافع حرم ابوالقاسمی و برگزاری رزمایش توسط گردان عمار از امروز تا سه روز در پادگان قائم و اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی در سطح پایگاه ها ازجمله برنامه های هفته بسیج در شهرستان دزفول هستند.

وی همچنین از برگزاری جشنواره غذا در تفریحگاه ساحلی علی کله و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و استکبار ستیزی در محل مصلا را در روز جمعه خبرداد.

ساخت ۲۵ خانه روستایی 

فرمانده سپاه ناحیه دزفول در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ناحیه مقاومت بسیج دزفول طی یکسال اخیر، گفت: ساخت و تکمیل ۲۵ باب خانه روستایی با به کارگیری ۶۶۰ نیروی بسیجی، مرمت و بازسازی ۲۰ مدرسه با برپایی اردوهای جهادی، احداث ۹۱ چشمه سرویس بهداشتی در مناطق محروم احمدفداله و کایدخورده، احداث ۵۴ چشمه سرویس بهداشتی در شهیون و سردشت، اعطای پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات در راستای کار آفرینی در زمینه پرورش قارچ و پرورش مرغ محلی و پرداخت دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای تولید عرقیجات گیاهی از جمله اقدامات انجام شده توسط بسیج دزفول در طول یکسال اخیراست.

سرهنگ محتشمی راد همچنین به نهال کاری ۵۰ هکتار از زمین های این شهرستان برای مقابله با پدیده ریزگردها در راستای برگزاری اردوهای جهادی اشاره کرد و  گفت: طرح کرامت۲  با هدف ایجاد محله اسلامی در کوی مدرس دزفول آغاز شده که در این راستا ۶ روحانی در مساجد این منطقه مستقر شده و نشست های متعددی نیزبا دانش آموزان و والدین آنها برگزار کرده و خواهیم کرد. 

وی در پایان گفت: باید بتوانیم فرهنگ بسیجی را بیش از پیش در جامعه جاری و ساری کنیم چرا که تمام دستاوردهای ما در این سالها در سایه فرهنگ بسیج بوده و در ادامه نیز همینگونه خواهد بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار