تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۵۶۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان عنوان کرد:
کمبود مصالح ساختمانی استاندارد در سطح استان خوزستان
یکی از مشکلات بخش ساختمان در استان خوزستان، کمبود مصالح ساختمانی استاندارد در این استان است
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: یکی از مشکلات بخش ساختمان در استان خوزستان، کمبود مصالح ساختمانی استاندارد در این استان است.

مسعود انصاریان شامگاه گذشته در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان سبب ایجاد یک فرصت مناسب برای معرفی شرکت‌ها و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی است.

وی، بخش مهمی از نمایشگاه صنعت ساختمان را کیفیت مصالح ساختمانی و استاندارد بودن آنها دانست و عنوان کرد: وقتی یک ساختمان طراحی و اجرا می شود، نظارت بر آن بخش مهمی دارد اما به کار گرفتن مصالح ساختمانی استاندارد نقش بسیار مهمی در استحکام ساختمان دارد.

انصاریان افزود: این نمایشگاه کمک می کند که  تولید مصالح ساختمانی استاندارد را توسعه و از تولیدکنندگان صنعت ساختمان حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به عمر پائین ساختمان ها در سطح استان و کشور گفت: بخش عمده دلیل عمر پائین ساختمان ها به کمبود مصالح ساختمانی استاندارد برمی گردد که در سطح استان تولید آن بسیار پائین است.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: نمایشگاه صنعت ساختمان می تواند کمک کند که به سمت سطح استاندارد مصالح و مواد ساختمانی حرکت کنیم که در نتجه مقاومت و استحکام ساختمان ها را به دنبال دارد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه طراحی و محاسبه مشکلی نداریم، اظهار کرد: نظام مهندسی به عنوان یک نهاد حرفه ای نقش بسیار مهمی در ساخت و ساز دارد چون این سازمان کار طراحی و نظارت را انجام می دهد حتی مهندسان ناظر هم می تواند به عنوان یک مشاور در کنار سازنده باشند و در معرفی مصالح ساختمانی استاندارد هم نقش داشته باشد و با حمایت از این تولیدکنندگان در سطح استان به این بخش تولیدی استان کمک کند.

انصاریان، فعالیت های بنیاد مسکن را در دو بخش مسکن شهری و روستایی بیان کرد و گفت:  مسکن روستایی در قالب طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی است که از اوایل دهه ۸۰ شروع شده و ادامه دارد، تسهیلات لازم را در اختیار افراد می گذاریم و نیروهایی که با کمک سازمان نظام مهندسی آموزش داده ایم کار نظارت و ساخت و سار را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: در همین زلزله اخیر در کرمامشاه واحدهای مسکونی که در سطح روستاهای این استان مقاوم سازی شده بودند واحد تخریبی یا تلفات نداشت همین موضوع را در زلزله آذربایجان هم شاهد بودیم.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: در سطح شهرها، واحدهای مسکن شهری را داریم که با هماهنگی سازمان نظام مهندسی در حال انجام است و پروژه ها اجرا می شود.

انصاریان به وارد کردن مصالح ساختمانی استاندارد از خارج از استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل کمبود مصالح ساختمانی استانداردر سطح استان برای اینکه یک واحد مسکونی را با استحکام لازم بسازیم مجبوریم علی رغم میل از خارج از استان وارد کنیم بنابراین باید در استان از تولیدکنندگان حمایت شود و هرچه بیشتر به سمت استاندارد بودن مصالح ساختمانی پیش برویم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار