تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۵۶۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده دربازدید از منطقه شیهون شهرستان دزفول:
مردم در مناطق کوهستانی خوزستان از محرومیت‌های بسیار رنج می‌برند
احمدفدالله و دره کاید محرومترین نقاط کشور از لحاظ امکانات ابتدایی زندگی در سالهای گذشته بودند، البته همچنان برخی از این مشکلات و امکانات برای رفع محرومیت ها برطرف نشده است
نماینده مردم دزفول درمجلس در بازدید از منطقه محروم شیهون، گفت: این منطقه به دلیل صعب العبور بودن از محرومیت های بسیاری درحوزه های مختلف رنج می برد.

عباس پاپی زاده امروز ( چهارشنبه اول آذر) در بازدید از منطقه کوهستانی و صعب العبور شیهون، گفت: جاده صعب العبور احمد فداله و دره کاید یکی از جاده های کوهستانی سخت گذر است که فقط باید با خودروهای مخصوصی همچون شاسی بلند و نیسان در این مکانها تردد کرد، بنابراین سال ها است که در جاده و منطقه حوادث ناگواری رخ می دهد.

مردم در مناطق کوهستانی خوزستان از محرومیت‌های بسیار رنج می‌برند

نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به صعب العبور بودن جاده، افزود: در سال ۹۴ مجوز و اعتبار اولیه برای بهسازی و آسفالت ۵۰ کیلومتر ابتدایی جاده اخذ شد که تاکنون ۲۱ کیلومتر ابتدایی بهسازی و آسفالت شده است، همچنین ۷ کیلومتر دیوارسیل بند ، ۱۲ عدد پل لوله ای یک متری و ۱۳ عدد آب نما نصب شده است؛ بنابراین با توجه به هزینه ۶ میلیارد و سیصد میلیون تومانی و صعب العبور بودن منطقه نیازبه افزایش اعتبار این پروژه است ، تا حوادث و تلفات جانی رخ ندهد.

پاپی زاده با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از روستاهای منطقه و تشریح  بیان اقدامات انجام شده در جهت رفع محرومیت زدایی، تصریح کرد: احمدفدالله و دره کاید محرومترین نقاط کشور از لحاظ امکانات ابتدایی زندگی در سالهای گذشته بودند، البته همچنان برخی از این مشکلات و امکانات برای رفع محرومیت ها برطرف نشده است؛ ولی با تلاش و اقدامات جهادی با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال برق به این منطقه رسیده است .

این نماینده مردم درمجلس دهم، گفت: هیچ فردی تصور نمی کرد که با وجود این همه سختی راه کوهستانی و دشواری و دوری مسیر، بتوان برق را به این منطقه رساند، ولی با اقدام جهادی شرکت توزیع برق و پیگیری های مداوم برق به برخی از روستاها و دهستانهای منطقه رسیده وامروز بیش از۷۰ روستا و دهستان دارای برق و یا پنل خورشیدی جهت تامین برق مورد نیاز شده اند.

پاپی زاده، افزود  از امروز باید برای انتقال برق به دیگر مناطق و پشتیبانی از پنل های خورشیدی  و سرویس دهی به آنها شرکت برق نیز تدابیری اتخاذ نماید .

وی در جمع اهالی روستای دره چنار، تصریح کرد : شاهد بودیم که سالهای گذشته به دلیل عدم وجود امکانات اولیه ارتباطی همچون تلفن همراه چه مشکلاتی در منطقه وجود داشت، ولی امروزبا پیگیری و تلاش های صورت گرفته شاهد نصب ۲۸ دکل مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در آینده نزدیک در این منطقه خواهیم بود که تاکنون ۶ دکل نصب و سه سایت سالندکوه , فدالله عمران , گاگلینه به بهره برداری رسیده  است ؛ البته برق 40 روستا و دهستان را  پوشش می دهد، از این رو امیدوارم بزودی دکل های باقی مانده نیز نصب شوند تا شاهد ارتباط تلفنی کامل در منطقه باشیم .

پاپی زاده افزود: در چند سال گذشته به دلیل نبود راه ارتباطی و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شاهد جان باختن افراد بسیاری بودیم، بطوری که بسیاری از مادران باردار ، بیماران و حادثه دیدگان در این منطقه بدلیل نبود امکانات اورژانسی جان خود را از دست دادند، ولی امروز با کمک و تدابیرقابل قبول دانشگاه علوم پزشکی اورژانس هوایی راه اندازی و نیمی از مشکلات همچون انتقال بیمار به بیمارستان را برطرف شده است؛ هرچند که هنوز منطقه از نداشتن امکانات بیشتر درمانی ثابت و سیار دررنج است، بنابراین باید دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای رفع آنها اقدام وتلاش کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم به خدمات ارزنده بسیج سازندگی و بنیاد برکت در امر  آب رسانی و احیا چشمه ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته خدمات قابل قبولی توسط نیروهای بسیج سازندگی و بنیاد برکت انجام شده است، که باید از انها تقدیر و تشکر کرد.

وی به مشکلات مدارس روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود:  توسط کمیته امداد امکاناتی به این مدارس اهدا و از سوی استاندار نیزجهت رفع محرومیت از مدارس اعتباراتی به آموزش و پرورش روستایی اختصاص داده شد.

مردم در مناطق کوهستانی خوزستان از محرومیت‌های بسیار رنج می‌برند

همچنین در این بازدید ها استاندار خوزستان نیز ضمن اشاره به محرومیت های این منطقه، گفت: همیشه شنیدیم منطقه احمد فداالله و دره کاید محروم و صعب العبور است، ولی هیچ زمانی از نزدیک شاهد این همه سختی و محرومیت نبودیم .

شریعتی افزود: کشاورزی و دامپروری ظرفیت مهم این منطقه است که باید با آموزش وسرمایه گذاری توسعه یابد، همچنین جوانان این منطقه به عنوان قشر مولد نباید مجبور به مهاجرت به حاشیه شهر شوند ؛ بنابراین تلاش می کنیم با کمک بانکها و اعتبارات دولتی به متقاضیان وام خود اشتغالی پرداخت شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مهمترین و بزرگترین مشکل این منطقه محرومیت از جاده است، البته  بزودی جلسه ای در استان با حضور نماینده دزفول تشکیل و تصمیمات لازم و برنامه ریزی شده ای اتخاذ و اقدامات اجرایی دراین خصوص شروع می شود.

گفتنی است احمدفداله ودره کائد با فاصله ۱۲۰ کیلومتر از دزفول جزومناطق صعب العبور و کوهستانی بخش شهیون  است,منطقه ای محروم که اهالی برای تردد به دزفول و مرکزبخش ساعت ها مسیر را طی می کنند.
:
:
:
آخرین اخبار