تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۵۶۷۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دریابانان خوزستان 2 فروند شناور حامل کالای قاچاق را متوقف کردند
دریابانان خوزستان 2 فروند شناور حامل کالای قاچاق به ارزش بیش از 9 میلیارد ریال را شناسایی و متوقف کردند
فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: دریابانان خوزستان 2 فروند شناور حامل کالای قاچاق به ارزش بیش از 9 میلیارد ریال را شناسایی و متوقف کردند.

سردار عبداله نظرپور گفت:دریابانان پایگاه دریابانی ماهشهر در راستای کنترل آب‌های ساحلی خوزستان و مبارزه با قاچاق کالا و تحقق شعار سال، در 2 رشته عملیات جداگانه موفق شدند 2 فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بندر سجافی هندیجان در حرکت بود، شناسایی و متوقف کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این شناورها، 69 دستگاه یخچال، 270 دستگاه لباسشویی، 70 دستگاه تلویزیون ، 10 دستگاه مایکروفر، 40 دستگاه آبمیوه گیری، 600 تخته پتو و 2 هزار و 400 قوطی رانی که همگی قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی خوزستان در ادامه با اشاره به دستگیری 12 متهم در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را 9 میلیارد و 860 میلیون ریال برآورد کرده‌اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان، تحویل مراجع قانونی شدند.

نظرپور با اشاره به خسارات جبران ناپذیر قاچاق بر پیکره اقتصاد داخلی خاطرنشان کرد: گسترش پدیده قاچاق چرخه اقتصاد داخلی کشور را مختل خواهد کرد و با تعطیلی کارگاه های داخلی موجب افزایش بیکاری و در تبع آن افزایش آسیب های اجتماعی خواهد شد از این رو مجموعه مرزبانی خوزستان در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پاسداری از مرزهای جنوب غربی کشور در مبارزه با قاچاق ساماندهی شده و دانه درشت ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار