تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۵۶۷۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعدد متولیان صدور مجوز تاکسی های اینترنتی سبب بروز اختلال شده است
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز تعدد متولی در بحث صدور مجوز برای تاکسی های اینترنتی را سبب بروز اختلال دانست و گفت: باید درخصوص یکپارچه سازی امور در این خصوص رایزنی هایی صورت گیرد.

رحیم کعب عمیر چهارشنبه افزود: متولی اعطای مجوز مطابق قانون باید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری باشد اما متاسفانه وزارتخانه ها و ادارت کل دیگر درحال صدور مجوز هستند.

وی یادآور شد: از سویی دیگر اختلاف دیرینه ای میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و سازمان صنعت، معدون و تجارت پیرامون تاکسی های تلفنی وجود دارد چراکه اعطای مجوز به این آژانس ها باید توسط شهرداری صورت گیرد.

کعب عمیر در بخشی دیگر به جانمایی نامناسب سرعتکاه های سطح شهر و تعداد رو به افزایش آنها اشاره و اظهار کرد: تعیین محل نصب سرعت گیرها برعهده راهنمایی و رانندگی است که ما مجری آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم شهرسازی ما با کشورهای دیگر متفاوت است افزود: اغلب اتوبان ها در محدوده سکونت شهروندان قرار دارد درحالیکه اتوبان ها باید فاصله متناسبی تا محل های مسکونی داشته باشند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز فرهنگ سازی رانندگان را جایگزینی برای توسعه سرعتکاه ها دانست و یادآور شد: در کنار شهرداری سایر دستگاه ها مانند آموزش و پرورش، اداره کل ارشاد اسلامی و دانشگاه ها در این خصوص نقش دارند. 

وی با بیان اینکه سرعتکاه ها باید جایگزین سرعتگیرهای سطح شهر شوند، افزود: باید در این خصوص تذکرات لازم داده شود تا علاوه بر تامین هدف، به خودروها آسیبی وارد نشود.

به تازگی فعالیت تاکسی های اینترتنی درفضای مجازی و سطح خیابان های شهر اهواز آغاز شده که از رانندگان واجد شرایط دعوت به همکاری می کنند.

این تاکسی ها با بهره گیری از نرم افزار نصب شده بر روی تلفن همراه به مشترکان خود خدمات ارائه می کنند. مشتری یا مسافر می تواند از طریق این نرم افزار در هر مکان و زمانی (حوزه شهری) درخواست تاکسی کند و هزینه را از طریق همان نرم افزار یا به صورت نقدی به راننده پرداخت کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار