تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۵۶۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاز دوم طرح توسعه و بهسازی حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع) به بهره برداری رسید
فاز دوم طرح توسعه، بهسازی و کاشی کاری حرم مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی(ع) عصر روز چهارشنبه در آئینی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و استانی به بهره برداری رسید
فاز دوم طرح توسعه، بهسازی و کاشی کاری حرم مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی(ع) عصر روز چهارشنبه در آئینی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و استانی به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح شامل تعویض ضریح مقدس ، کاشی کاری داخلی ، نازک کاری ، خرید و نصب سامانه سرمایشی حرم مطهر ، 29میلیارد رو 600میلیون ریال از اعتبارات استانی و سازمان اوقاف و امور خیریه هزینه شده است.

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی افزود: با بهره برداری از فاز دوم طرح توسعه ، بهسازی و کاشی کاری حرم مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی(ع) شرایط بهتری برای استفاده معنوی زائران و پذیرایی از آنان فراهم شده است.

وی گفت:در فاز سوم و پایانی این طرح نیز مناره ها و نمای بیرونی حرم مطهر نیز انجام می شود.
 
علی ابن مهزیار اهوازی (ع) از صحابه خاص امام رضا(ع) ، امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) و نماینده و وکیل امام نهم شیعیان در استان خوزستان بوده است.

این شخصیت بزرگ اسلامی همواره مورد احترام خاص مردم خوزستان و علمای دین بوده است.

نقل است امام جواد(ع) درباره شخصیت علی ابن مهزیاراهوازی(ع) فرمودند'اگر بگویم کسی بهتر از شما در زیر این آسمان سراغ ندارم امیدوارم به گزافه نگفته باشم.'

عملیات بازسازی و توسعه حرم مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی(ع) از سال 1389 شروع شد ولی به علت ناکافی بودن اعتبارات ، عملیات عمرانی این بقعه مطهر و شریف به کندی پیشرفت رفت.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ahmad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
از مسولین مربوط انتظار بیشتری میرود که هر چه زودتر کار اتمام حرم را به
پایان برسانند
زیرا بعد از گذشت حدودا ۷سال از بازسازی آن هنوز به پایان نرسیده
زیبنده شهر و مردم شهیدپرور اهواز نمیباشد و یکی از اماکن گردشکری شهر هم به حساب می آید
:
:
:
آخرین اخبار