تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۵۶۸۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روش‌ درمانی‌ جدید برای‌ بهبود ناتوانی‌ جسمی ناشی‌ از سکته‌ مغزی
در صورت انتقال سریع بیمار دچار سکته مغزی به بیمارستان در سه ساعت اول ، با استفاده از روش درمانی جدید امکان جلوگیری از ناتوانی جسمی بیمار وجود دارد
 یک متخصص مغز و اعصاب گفت: در صورت انتقال سریع بیمار دچار سکته مغزی به بیمارستان در سه ساعت اول ، با استفاده از روش درمانی جدید امکان جلوگیری از ناتوانی جسمی بیمار وجود دارد.

غلامرضا شمسایی پنجشنبه در حاشیه سمینار 'پیشگیری و درمان وقایع حاد عروقی مغز' در هتل بوستان اهواز بیان کرد: 2 روش درمان جدید برای جلوگیری از ناتوانی جسمی بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند نزدیک به 2 سال است که در ایران استفاده می شود.

وی گفت: این روش ها شامل درمان دارویی و جراحی است که در استان خوزستان از درمان دارویی برای جلوگیری از ناتوانی جسمی فردی که دچار سکته مغزی شده است استفاده می شود.

دکتر شمسایی عنوان کرد: در خصوص درمان این افراد با دارو در استان مشکلی وجود ندارد اما هنوز از درمان به روش جراحی در خوزستان استفاده نمی شود و تلاش می شود تا چند سال آینده این روش جدید درمانی نیز در استان خوزستان بکار گرفته شود.

وی گفت: بیمارستانی گلستان اهواز تنها بیمارستان در خوزستان است که از روش درمان دارویی برای کمک به بهبود بیماران سکته مغزی استفاده می کند.

این متخصص مغز و اعصاب درادامه افزود: در صورتی که خانواده ای در خصوص سکته مغزی یکی از اعضای خانواده دچار تردید شود باید فرد مذکور را سریعا به بیمارستان منتقل کنند تا امکان استفاده از درمان دارویی برای وی وجود داشته باشد.

وی عمده علائم سکته مغزی را ضعف علائم حرکتی مثل ضعف یک طرفه بدن ، بی حسی و سنگینی زبان ، کج شدن صورت ، تاری دید و یا اختلال تعادل ناگهانی بیان کرد و گفت:در صورتی که بیمار در سه ساعت اول به بیمارستان منتقل شود می توان از ناتوانی جسمی وی ناشی از سکته مغزی جلوگیری کرد.

شمسایی بیان کرد: این سه ساعت حداکثر زمانی است که بیمار فرصت دارد درمان جدید را دریافت کند و هر چه بیمار زودتر به بیمارستان منتقل شود شانس بیشتری برای درمان خواهد داشت.

وی تصریح کرد : به ازای هر یک دقیقه تاخیر در انتقال بیمار دچار سکته مغزی به بیمارستان 2 میلیون سلول عصبی از بین می رود.

این متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: سکته مغزی یکی از علل شایع مرگ و میر بین ایرانی هاست ضمن اینکه دومین علت مرگ و میر در ایران بعد از بیماری های قلب و عروق است.

وی افزود:کشورهای پیشرفته با بکارگیری روش های درمانی جدید آمار مرگ و میر ناشی از سکته مغزی را پایین آوردند و سکته مغزی را از دومین علت مرگ و میر به چهارمین علت رساندند.

شمسایی بیان کرد:افراد دچار سکته مغزی اغلب دچار ناتوانی شدید می شود ، سکته مغزی یکی از معضلات بسیاری از خانواده ها است ، خانواده ها برای نگهداری این افراد هزینه زیادی را باید صرف کنند.

سمینار یک روزه 'پیشگیری و درمان وقایع حاد عروقی مغز'با حضور اساتید مغز و اعصاب و اساتید گروه قلب و جراحی عروق دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، شیراز و ایران در هتل بوستان اهواز برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار