تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۵۶۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی استان خوزستان:
میزان جرایم خشن در خوزستان ۲۹ درصد کاهش یافت
جرایم خشن در سطح استان خوزستان ۲۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است که این میزان از میانگین کشوری بیشتر است
فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: جرایم خشن در سطح استان خوزستان ۲۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است که این میزان از میانگین کشوری بیشتر است.

سردار حیدر عباس‌زاده امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات 3 ماه اخیر ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بحث امنیت داخلی و ارتقا امنیت داخلی استان یکی از اقدامات موثر بوده که با هدف بهبود امنیت عمومی استان انجام شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های بسیار خوبی که انجام شده در 3 ماه اخیر توفیقات خیلی خوبی در موضوع امنیت استان و در زمینه جرایم خشن کسب شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه جرایم خشن در سطح استان خوزستان 29 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است بیان کرد: اقدامات به صورت روزانه انجام و موضوعات حتی در آخرین گوشه شهر نیز پیگیری می‌شود.

131 درصد کشفیات

وی گفت: 131 درصد کشفیات داشتیم که 90 درصد آن مربوط به امسال و مابقی مربوط به سال گذشته است.

عباس زاده عنوان کرد: برای کاهش قابل توجه و چشم گیر جرایم تا 6 ماه نخست سال 97 برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده و قول خواهیم داد محیط را برای متخلفان ناامن کنیم.

وی با اشاره به کشفیات سلاح ادامه داد: در 3 ماه اخیر 1031 قبضه سلاح شکاری و جنگی کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه 17 درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان خوزستان به تلاش برای کسب رضایتمندی مردم از ایجاد امنیت در استان اشاره و تصریح کرد: در بحث قتل در 3 ماه اخیر 21 درصد، سرقت به عنف 38 درصد، تجاوز به عنف 17 درصد، تیراندازی 22 درصد، آدم‌ربایی و گروگان‌گیری 25 درصد و نیز شرارت در حدود 50 درصد کاهش داشته‌ایم.

16 درصد افزایش کشف سرقت

وی با بیان اینکه در زمینه سرقت مسلحانه 106 درصد و نیز در زمینه تیراندازی‌ها بیش از 130 درصد کشف داشته‌ایم، خاطر نشان کرد: در 3 ماه اخیر 83 درصد کشفیات سرقت‌‍ها بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده در زمینه مواد مخدر بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 2 تن و 52 کیلو و 976 گرم انواع مواد مخدر کشف شده که در این زمینه نسبت به مدت مشابه 83 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ناوگان خودرویی را ارتقاء دادیم، افزود: همچنین در زمینه‌های نرم افزاری اقدامات خوبی انجام شده و با هدف داشتن فعالیت‌های مناسب با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تعامل خوبی برقرار شده است.

وضعیت قابل قبول در زمینه اربعین

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به بحث اربعین گفت: در این زمینه مشکلی نداشتیم و وضعیت قابل قبول بوده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر استفاده نیروی انتظامی استان از خودروهای پلاک اروندی عنوان کرد: این موضوع را با فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرده‌ام از این رو برای استفاده از خودروهای پلاک اروندی در جهت ارتقاء ناوگان انتظامی استان تلاش می‌کنیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار