تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۵۶۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین مجتمع گردشگری خوزستان آغاز به کار می‌کند
معاون گردشگری خوزستان باتشریح آخرین وضعیت صدور مجوز تاسیسات گردشگری استان، از صدور مجوز برای نخستین مجتمع گردشگری در شهرستان بُستان خبر داد
معاون گردشگری خوزستان باتشریح آخرین وضعیت صدور مجوز تاسیسات گردشگری استان، از صدور مجوز برای نخستین مجتمع گردشگری در شهرستان بُستان خبر داد. 
 
محمدعلی خلیلی در ابتدا با بیان این‎که در حال حاضر 110 دفتر/شرکت خدمات مسافرتی فعال با مجوز این اداره‎کل در سطح استان به ارایه خدمات می‎پردازند افزود: 15 دفتر/شرکت خدمات مسافرتی نیز با تهیه و ارایه مدارک، درخواست کتبی صدور مجوز بند "ب" خود را به اداره‎کل ارسال کرده‎اند که در حال حاضر این تعداد پرونده در کمیته فنی در حال بررسی هستند و پیش‎بینی می‎شود تا پایان سال مجوز فعالیت دست‎کم چهار دفتر خدمات مسافرتی دیگر نیز صادر شود. 
 
او در ادامه با اشاره به این‎که از اسفند سال 1395 مجوز 45 خانه مسافر از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی استان صادر شده است گفت: در این مورد، 30 درخواست مجوز را نیز از سراسر استان در یافت کرده‎ایم که این پرونده‎ها در دست بررسی است و پیش‎بینی می‎کنیم از این تعداد حداقل برای 10 پرونده مجوز صادر شود. 
 
معاون گردشگری خوزستان اضافه کرد: کار صدور مجوز بهره‌برداری خانه‌های مسافر از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با هدف ارتقای امنیت گردشگران و ساماندهی و نظارت بهتر بر این اقامتگاه‌ها انجام می‌شود و مسافران و گردشگران نیز برای امنیت بیشتر و دریافت خدمات مطلوب‌تر، از خانه‌های دارای مجوز از این اداره‎کل برای اقامت استفاده و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، شکایات خود را برای بررسی و پیگیری به حوزه گردشگری استان منعکس کنند. 
 
او گفت: سه واحد سفره‎خانه در اهواز و یک واحد در دزفول نیز با تشکیل پرونده حایز شرایط دریافت مجوز از جمله فضاها، نمای ساختمان و مساحت ساختمان شناخته شدند و موافقت اصولی اولیه برای صدور مجوز نهایی آن‎ها صادر شده است که به زودی این سفره‎خانه‎ها نیز آماده پذیرایی از گردشگران خواهند شد. 
 
خلیلی همچنین از فرآیند صدور مجوز برای نخستین مجتمع گردشگری خوزستان در بستان خبر داد و افزود: این مجتمع گردشگری با هزینه‎ای نزدیک به 42 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 45 هزار متر مربع احداث شده است و دارای چهار بلوک اقامتی با ظرفیت 140 تخت ثابت برای هر بلوک می‎باشد. 
 
او با اشاره به دیگر امکانات رفاهی مجتمع گردشگری بستان بیان کرد: این مجتمع همچنین دارای 12 چشمه حمام، ۲۰ چشمه دستشویی در هر بلوک است و از طرفی شامل یک سالن اجتماعات، دو رستوران مجلل و بزرگ با زیربنای بیش از دو هزار متر مربع، مجموعه اداری، مجموعه تجاری، واحد بهداری، پارکینگ، سرویس‎های بهداشتی عمومی و سایر تاسیسات جانبی است. 

معاون گردشگری خوزستان پیش‎بینی کرد: این مجتمع فرهنگی با دریافت مجوز تا پایان سال، به بهره‎برداری برسد. 
 
استان خوزستان دارای 113 مرکز رسمی اقامتی شامل 39 هتل، پنج هتل‌آپارتمان، 21 مهمان‌پذیر، 45 خانه‎مسافر، یک اقامتگاه بوم‎گردی و یک اقامتگاه سنتی و یک محوطه گردشگری است. همچنین ظرفیت اقامتی رسمی در استان خوزستان در شش ماه نخست سال 96، تعداد 31977 نفر شب برای گردشگران خارجی و 380199  نفر شب برای گردشگران ایرانی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار