تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۵۶۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی دزفول خبرداد:
انهدام باند سارقان مسلح منزل در دزفول
فرمانده انتظامی دزفول از انهدام یک باند دو نفره سارقان مسلحانه منزل در دزفول خبر داد.

سرهنگ علی الهامی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه منزل در تاریخ ۲۷ آبان ماه در حوزه کلانتری ۱۳ دزفول که با هوشیاری همسایه و اطلاع به‌موقع وی به مرکز ۱۱۰ و حضور به موقع عوامل گشت کلانتری در صحنه و درگیری مسلحانه با سارقان منجر شد یکی از سارقان سابقه‌دار به هویت ا-م به هلاکت برسد.

وی افزود: در این درگیری همچنین با کمک همسایگان، سارق دیگر که دارای سوابق متعدد سرقت منزل در استان‌های مختلف کشور بود به هویت خ-ق پس از اصابت گلوله به ناحیه پا زخمی و دستگیر و در نتیجه این باند دو نفره سارقان مسلحانه منزل منهدم شد.

سرهنگ الهامی با بیان اینکه خودروی ۲۰۶ مورد استفاده این سارقان دارای سابقه سرقت مسلحانه از استان البرز بوده است، تصریح کرد: در تحقیقات فنی به عمل آمده از این متهم در پلیس آگاهی دزفول، وی به تعداد پنج فقره سرقت مسلحانه منزل و خودرو، تعداد یک فقره سرقت به عنف منزل و تعداد ۱۴ فقره سرقت عادی منزل اعتراف کرد که خوشبختانه پس از پیگیری، اموال شناسایی و به مالباختگان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی دزفول در ادامه گفت: نیروی انتظامی شهرستان دزفول با به کارگیری تمام توان و تجهیزات شبانه‌روز در راستای رفاه و افزایش ضریب امنیت شهروندان تلاش کرده و خواهد کرد و در این راه از فدا کردن جان خود نیز دریغ نخواهد کرد تا مبادا اجازه دهد امنیت و آسایش شهروندان خدشه‌دار شود.

وی با اشاره به مواردی از سرقت منازل و خودرو و مبارزه با سوداگران مرگ در چند وقت گذشته در دزفول که با هوشیاری پلیس شهرستان موجب ناکامی سارقان و مخلان نظم و امنیت می‌شد، افزود: در بسیاری از این موارد، اطلاع‌رسانی به موقع شهروندان و حضور به موقع و سریع نیروهای پلیس باعث موفقیت در به دام انداختن سارقان می‌شد که لازم است این همکاری و همراهی بین مردم با پلیس بیش از این تداوم و افزایش یابد.

سرهنگ الهامی در ادامه در خصوص مراقبت از اموال و منازل نیز توضیح داد: شهروندان باید اطلاع داشته باشند که هیچ سارقی بدون مطالعه و تحقیق قبلی برای سرقت وارد منزلی نمی‌شود؛ بنابراین مردم نباید پول، دلار، طلاجات و اشیای قیمتی خود را که حجم و میزان آنها زیاداست در خانه رها کنند؛ بنابراین یا باید آنها را به مکان امن مثل بانک و صندوق امانات بسپارند و یا اینکه باید منازل خود را به تجهیزات ایمنی و مناسب مجهز کنند.

سرهنگ الهامی با تأکید در خصوص لزوم نصب دوربین در منازل دارای اشیای قیمتی و کوچه و خیابان‌ها گفت: ساکنان هر محله و به ویژه مجتمع‌های آپارتمانی باید با همکاری یکدیگر محل و یا ساختمان محل سکونت خود را به دوربین‌های امنیتی و دزدگیر مجهز کنند تا با هزینه کمتر امنیت خود را بیش‌ازپیش تأمین کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان در هنگام خارج شدن از منزل برای ساعات و یا چند روز بهتر است دیگر همسایگان خود را در جریان بگذارند، افزود: لازم است همه شهروندان اهمیت نصب دوربین در منازل و محلات را جدی بگیرند تا در تأمین امنیت خود و محل زندگی‌شان با ما همکاری داشته باشند و راه نفوذ و سوءاستفاده را بر سارقان ببندند و نقش خودشان را در تولید امنیت بیش‌ازپیش نشان دهند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار