تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۵۷۰۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فروش احشام در کنار مدارس در آبادان!
فروش احشام در کنار مدارس در ایستگاه ۷ و میدان ورودی معضلی چندین ساله است که تاکنون هیچ نهادی به طور جدی با آنها برخورد نکرده است
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: فروش احشام در کنار مدارس در ایستگاه ۷ و میدان ورودی معضلی چندین ساله است که تاکنون هیچ نهادی به طور جدی با آنها برخورد نکرده است.

حسن کمری ضمن اشاره به تنوع مشکلات شهر آبادان که با سلامت شهروندان نیز گره خورده است، افزود: در خصوص برخورد با متکدیان و معتادان رها شده در شهر در یکی از جلسات شورا تصمیم گرفته شد تا این مسئله در جلسه ای در فرمانداری و با حضور مسئولان ذیربط انجام شود که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است، امید می رود ضمن برگزاری هرچه سریعتر جلسه در  خصوص موارد یاد شده بتوانیم موضوعات را به نحو مطلوبی پیگیری و برای آن راه کار عملی بیابیم. 

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس منکر تاثیر منفی فاضلابهای جاری در کانالهای روباز شهر بر سلامت مردم نیست، اظهار کرد: حجم فاضلابهای جاری در کانالهای روباز شهر زیاد است که از جمله آن می توان در منطقه کوی کارگر اشاره کرد، نمی توانیم بگوییم به سلامت شهر فکر می کنیم اما در بسیاری از نقاط شهری شبکه فاضلاب نداریم یا شبکه گرفتگی و ایراد دارد. 

کمری تصریح کرد: سوای از آن در برخی نقاط با شهروندانی مواجهیم که به جای پیگیری حل مشکل فاضلاب خانه هایشان، راحت ترین راه را که هدایت فاضلاب به کانالهای دفع آبهای سطحی است را پیش می گیرند و این مسئله سوای از بروز اعتراضات سایر همسایه ها مشکلاتی را به لحاظ بهداشتی سبب می شود، نمی توانیم در چنین مناطقی از بهداشت بگوییم. 

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ضمن تاکید بر لزوم تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری، آبفا، شورا، شهرداری و بهداشت محیط برای اتخاذ تصمیمات موثر و سازنده در این باره گفت: علاوه بر آنچه گفته شد محیط های غیر بهداشتی نیز در برخی محلات داریم که به طور مثال در شطیط خود مردم زمینی را برای نگهداری گاومیش ها اختصاص داده اند که این زمین کاربری فضای سبز دارد و شهرداری نیز در این باره با مشکل مواجه شده چون معارض پیدا کرده، از این دست موارد در نقاط مختلف شهری زیاد داریم که در تعاریف محیط زندگی و محل تردد مردم  هیچ جایگاه بهداشتی ندارد. 

کمری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع سگهای ولگرد و ورود دامها به فضای سبز افزود: نمی توانیم بدون فضای سبز از سلامت صحبت کنیم اینها مشکلاتی است که در شهر آبادان در حال تکرار شدن است و این ایراد بر کار ما و مردم وارد است اما به طور واقعی با موضوعات برخورد نشده است. 

وی ضمن یادآوری سرانه بسیار کم فضای سبز شهری اظهار کرد: فضای سبزی که با هزینه بالا، وقت و انرژی زیاد تامین می شود اکنون در برخی از محلات مثل ذوالفقاری، فرودگاه و ایستگاه ۱۲ به چراگاه تبدیل شده و در این باره نیز برخوردهای جدی وجود ندارد، جای نیروی انتظامی و دادستانی نیز در این میان خالیست. 

کمری تصریح کرد: موضوع اغذیه فروشانی که به صورت غیر رسمی در جای جای شهر به خصوص در اطراف مدارس هستند معضلی است که شیوه برخورد جدی و موثر با آنها وجود ندارد. 

رئیس شورای شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جلساتی را تحت عنوان مدیریت بحران با موضوع لایروبی جویها و کانالهای دفع آبهای سطحی داشتیم، گفت: اقداماتی در این باره از سوی شهرداری و آبفا به انجام رسید، اما دیدم که به رغم تمامی کارهای انجام شده با بارش باران نقاط بسیاری از شهر دچار آبگرفتگی شد و این نشان می دهد که اقدامات انجام شده کافی نبوده و ما نیز برای مواجه با بارندگی آماده نیستیم.  

کمری افزود: وضعیت شبکه فاضلاب شهری و کانالهای دفع آبهای سطحی بد و نامناسب است و بایستی بر روی این مسئله به طور جدی کار شود، شهرداری که وظایف خاص خود را دارد اما در این باره نیز به طور جدی پیگیریم، انتظار می رود تا اداره آبفا و مرکز بهداشت در کنار شهرداری و به طور جدی تر به این مقوله ورود کنند، در بحث آبگرفتگی معابر امسال نیز به طور قطع مشکل داریم، بارندگی اخیر تلنگری بود تا از فرصتهای باقی مانده تا آغاز بارش بارانهای بیشتر اقدامات بهتر و بیشتری را انجام دهیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار