تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۵۷۱۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان :
انعقاد تفاهمنامه جذب فارغ التحصیل هنرستان های علوم دریایی به ارتش راهبردی جمهوری اسلامی
براساس تفاهمنامه میان نیروی دریایی ارتش و آموزش و پرورش، دانش آموزان فارغ التحصیل هنرستان های علوم دریایی جذب ارتش راهبردی جمهوری اسلامی جذب می شوند
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان گفت:براساس تفاهمنامه میان نیروی دریایی ارتش و آموزش و پرورش، دانش آموزان فارغ التحصیل هنرستان های علوم دریایی جذب ارتش راهبردی جمهوری اسلامی جذب می شوند.

ناخدایکم عرشه و ستاد نادر حمودی چهارشنبه در نخستین همایش نجوم و علوم کاربردی در آن با محوریت دریا در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه دو هنرستان دریایی در خرمشهر و بندر امام خمینی(ره) به آموزش رشته های دریای می پردازند، افزود: فارغ التحصیلان این هنرستان ها در صورت تقاضا و داشتن شرایط سلامت جسمی به استخدام ارتش در می آیند و امنیت شغلی شان تامین خواهد شد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر و آبادان انعقاد تفاهمنامه میان نیروی دریایی و سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش علوم دریایی یادآور شد و گفت: در آینده نزدیک نیز تفاهمنامه میان نیروی دریایی و سازمان فنی و حرفه ای منعقد خواهد شد که در صورت امضا شدن این تفاهمنامه می توان آموزش های دریایی را با همکاری این سازمان داشته باشیم.

ناخدایکم حمودی در ادامه بر اهمیت برگزاری همایش های نجومی با محوریت علوم دریایی تاکید کرد و افزود: حضور و حمایت مسئولان از این همایش های کاربردی ضروری بوده ، به دلیل اینکه نجوم ، علمی کاربردی در زمینه های مختلف همچون ماهواره ها و عملیات نظامی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در این همایش، مقاومت و حماسه نیروی دریایی خرمشهر در دوران دفاع مقدس را بی نظیر عنوان کرد و گفت: شهدای نیروی دریایی حماسه های بی نظیری از رشادت ها و دلاور مردی ها در صحنه دفاع مقدس خلق کردند.

ولی اله حیاتی با بیان اینکه آموزه های دینی ما به طور ویژه به مسئله علم نجوم پرداخته، گفت: امروز اگر در جهان بحث علم و فناوری وجود دارد، ریشه آن در تمدن اسلامی و آموزه های دینی است.

وی اظهار کرد : امروز غرب خود را به عنوان مظهر علم گرایی می داند و این درحالی است که ریشه علم از دانشمندان ما بوده و ما در این زمینه در بخشی از تاریخ این مرز و بوم غفلت کردیم یا به تعبیری دیگر به ما اجازه استفاده حداکثری از منابع علمی داده نشد.

حیاتی افزود: امروز ایران اسلامی جزو کشورهای تولیدکننده علم و فناوری محسوب می شود که از برکت انقلاب، رهبری ، خون شهدا و خودباوری است.

وی در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم به قله های رفیع علم و دانش متناسب با شان نظام مقدس اسلامی برسیم و با علم اندوزی خود و تولید علم و فناوری دشمن را با اندیشه علمی پاسخ دهیم.

مدیر انجمن ستاره شناسی خرمشهر، هدف از برگزاری همایش نجوم و علوم کاربردی با محوریت دریا را، آشنایی با نحوه راندن کشتی ها با استفاده ازاین دانش ، عملیات نظامی و ارتباط با موقعیت ستارگان و جهت یابی موجودات زنده در آب عنوان کرد.

عرفات شریفی افزود: به منظور ترویج علم نجوم کارگاه های آموزشی از سوی اساتید علم نجوم کشور در زمینه ارتباط علم نجوم با دریا، برای علاقه مندان به ویژه دانش آموزان مقاطع مختلف در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هر ساله کارگاه آموزشی یک روزه برای بیش از سه هزار دانش آموز مدارس مختلف هفت شهرستان در استان خوزستان در زمینه استهلال ماه نو، اختر فیزیک، اقیانوس های فرازمینی و سیارات دیگر، چرخه زندگی ستارگان و موجودات زنده دریا برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 250 نفر در موسسه انجمن ستاره شناسی شهرهای آبادان و خرمشهر فعالیت دارند.

همایش دو روزه نجوم و علوم کاربردی با محوریت دریا با حضور اساتید علم نجوم ، جمعی از مسئولان محلی ، نیروهای دریایی در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار