تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۵۷۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده حفاظت سپاه:
بصیرت شهدای مدافع حرم توطئه های دشمنان را خنثی کرد
 فرمانده حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بصیرت و آگاهی شهدای مدافع حرم باعث شد توطئه های دشمنان برای نفوذ مجدد به خاک ایران خنثی شود.

سردار علی اصغر گرجی زاده شامگاه پنجشنبه در نخستین سالگرد شهید محمد کیهانی شهید خوزستانی مدافع حرم اظهار کرد: در شرایط کنونی منطقه شبهات فراوانی مطرح است که یکی از آن ها تلقینی است که درخصوص مقابله با استکبار جهانی مطرح است.

وی افزود: برخی ها بر این باورند که به غیر از کنار آمدن با ابرقدرت های بزرگ جهان دیگر راهی نیست اما شهدای مدافع حرم تفکری غیر از این تفکر داشتند.

فرمانده حفاظت سپاه پاسداران ادامه داد: عده ای بدون این که مسأله خاک و وطن برای آن‌ها مطرح باشد در کشور دیگری در مقابل داعش جنایتکار و استکبار جهانی ایستادگی کردند اما بازهم برخی ها معتقد بودند که سوریه و عراق چه ارتباطی با ایران دارد.

وی ادامه داد: این شهدای والا مقام معتقد بودند که ما نباید بیکار بمانیم تا دشمن در خانه مقابل ما قرار گیرد اما در زمان جنگ با عراق این هشدار را جدی نگرفتیم.

سردار گرجی زاده اظهار کرد: بسیاری از اقدامات خوب زمانی تاثیر گذار است که در زمان خودش انجام شود و تمام مشکلات فاجعه باری که در جهان ایجاد شده ناشی از کوتاهی در این زمینه است.

وی بیان کرد: سرزمین فلسطین زمانی که اشغال شد اگر اقدامات لازم برای مقابله با رژیم صهیونیستی درهمان زمان صورت می گرفت و به بیانیه ها اکتفا نمی شد دیگر نیازی نبود این همه سال برابر این رژیم اشغالگر مبارزه کرد.

فرمانده حفاظت سپاه پاسداران تصریح کرد: عده ای در کشور ما بر این باور بودند که داعشی که وارد ایران نشده چه نیازی دارد که با آن در خارج از مرزها مبارزه کنیم اما نمی‌دانستند اگر ‌دشمن وارد خانه شود دیگر مقابله با آن دشوار است.

وی بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی پاسداران و رزمندگان ایران موظف به جنگ برابر دشمن بودند اما برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) هیچکس به اجبار به این جبهه اعزام نشد و این شهدا بودند که با اصرار خود را به این مناطق رساندند.

سردار گرجی زاده یادآور شد: در نبرد با داعش در سوریه و عراق خانواده هایی بودند که دو شهید را تقدیم اسلام کردند در حالی که هیچکس آن ها را به اجبار به این جبهه ها اعزام نکرده بود بلکه آن ها برای ادای دین خود به اسلام و شیعیان پا به این میدان سخت نهادند.

وی گفت: در زمان جنگ تحمیلی تعلل در خصوص نبرد با عراق، آسیب های جدی را به ما وارد کرد که هشت سال این نبرد سخت به طول انجامید و خوزستان بیشترین آسیب را دید.

فرمانده حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل ،انگلیس و تمامی کشورهای عربی اطراف ما موجودی به نام داعش را ساختند و از نظر مالی و تجهیزات نظامی آن ها را حمایت کردند اما شهدای مدافع حرم پشتیبانان این جنایتکاران را نیز نا امید کردند. 

وی بیان کرد: این شهدای مدافع حرم نظیر شهید کیهانی از تمام هستی خود در این دنیا گذشتند تا دین خود را به اسلام ادا کرده و فرهنگ ایثار و شهادت را در جهان نهادینه کنند.

فرمانده حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران گفت: شهید کیهانی می توانست با ماندن، درجات اجتهاد را به ترتیب سپری کند اما لباس رزم با داعش را بر هر اجتهادی ترجیح داد. 

وی گفت: یکی از رموز موفقیت دشمنان در سوریه و عراق این بود که دشمنان اهل بیت(ع) به آن ها پیوستند و از کشورهای مختلف عربی و اروپایی نیرو به آن ها اضافه می شد اما با این وجود بازهم نتوانستند در مقابل مدافعان حرم ایستادگی کنند.

وی بیان کرد: این شهدای مدافع حرم فرهنگ ایثار و شهادت را در سطوح بین المللی ترویج کرده و درس بزرگی به دشمنان اسلام دادند.

سردار گرجی زاده تصریح کرد: شهدای مدافع حرم فرهنگی را از خود در سوریه و عراق به جای گذاشتند که این فرهنگ ایثار و شهادت ماندگارترین بوده و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف می کند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی میلیاردها دلار در سوریه و عراق هزینه کرد تا جبهه مقاومت به اهداف خود نرسد و سند این حمایت ها انبارهای پر از سلاحی است که از نیروهای تکفیری کشف شده است.

فرمانده حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران گفت: پیروزی رزمندگان جان برکفی مانند شهید کیهانی در سوریه و عراق تنها شکست داعش را رقم نزد بلکه این موفقت بزرگ پیروزی برابر استکبار جهانی بود.

وی ادامه داد: در این بزرگداشت ها بزرگترین خدمتی که می توانیم انجام دهم این است که از زندگی، منش و گفتار شهدا درس بگیریم و نگذاریم تاریخ باردیگر تکرار شود.

سردار گرجی زاده گفت: تاریخ نشان داده که هر قومی که به دشمن اطمینان کند روزی شکست خواهد خورد و این امر بر مسئولیت های ما در آینده می افزاید.

وی با بیان این که دنیای استکبار باید سیلی بخورد تا سیلی نزند گفت: قدرت ما ناشی از شهدایی است که فرهنگ حسینی را الگوی زندگی خود قرار داده و مخلصانه در برابر استکبار ایستادگی کردند.

سالگرد شهادت شهید محمد کیهانی از مدافعان حرم خوزستانی شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در اهواز برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار