تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۵۷۱۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لغو ویزا برای اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند
با فراهم شدن زیرساخت لازم، سفر اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند بدون روادید با حضور سفرای برخی از کشورها بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس و مسئولان وزارت خارجه از هفته آینده اجرایی می شود
 قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت:با فراهم شدن زیرساخت لازم، سفر اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند بدون روادید با حضور سفرای برخی از کشورها بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس و مسئولان وزارت خارجه از هفته آینده اجرایی می شود.

عبدالله کعبی اظهار کرد: این مهم بعد از 12 سال از ابلاغ تشکیل سازمان منطقه آزاد اروند به منظور رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری و گردشگر اجرا می شود.

وی هدف سازمان منطقه آزاد اروند را جبران عقب ماندگی های هشت سال جنگ تحمیلی و بازگرداندن رونق دوباره به شهرهای آبادان و خرمشهر عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی مدونی برای بازسازی و اصلاح زیرساخت های ویران شده این 2 شهر لحاظ نشده بود.

کعبی نگاه دولت و سازمان منطقه آزاد اروند به شهرهای آبادان و خرمشهر را ویژه و در راستای محرومیت زدایی و رونق اقتصادی آنها توصیف کرد و گفت: دولت یازدهم با هدف بهرمندی همه ساکنان این 2 شهر محدوده منطقه آزاد اروند را افزایش داده است.

وی راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه همه جانبه شهرهای آبادان و خرمشهر را بهره گیری از مشارکت مردم در آبادانی ، سازندگی و بازگرداندن رونق قبل از جنگ تحمیلی توصیف کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند متولی ایجاد زیرساخت ها از جمله ساخت ، تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی، توسعه آموزش و دانشگاه ها، توسعه حمل و نقل از طریق تجهیز فرودگاه و راه آهن، توسعه بنادر، هتل ها و اماکن گردشگری می باشد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: باید برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در منطقه ایجاد جاذبه کنیم که یکی از این جاذبه ها امنیت سرمایه گذاری و فراهم کردن زیرساخت ها است.

وی اظهار داشت:امنیت سرمایه گذاری در محدوده سازمان منطقه آزاد اروند در حد مطلوبی است و زیرساخت های خوبی برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است.

کعبی در بخش دیگری نقد سازنده را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و گفت: از نقد منصفانه و سازنده استقبال می کنیم و آن را در راستای پیشرفت منطقه می دانیم.

وی افزود: متاسفانه برخی با بزرگنمایی مشکلات نقد مغرضانه را با هدف سلب اعتماد مردم در پیش گرفته اند.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: کسی منکر مشکلات و نارسایی ها در این منطقه نیست ولی مهم این است که حرکت برای عمران و آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر به همت مردم و مسئولان در جریان باشد .
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار