تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۵۷۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خواجه عنوان کرد:
افزایش پنج‌برابری مبلغ قراردادهای پژوهشی دانشگاه چمران
در سال جاری تا این لحظه بیش از ۳۷ قرارداد پژوهشی با سازمان‌ها داریم و از نظر ریالی حجم قراردادهای پژوهشی در سال گذشته پنج برابر سال قبل از آن شده است
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در سال جاری تا این لحظه بیش از ۳۷ قرارداد پژوهشی با سازمان‌ها داریم و از نظر ریالی حجم قراردادهای پژوهشی در سال گذشته پنج برابر سال قبل از آن شده است. 

غلامحسین خواجه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و پنجمین فن‌بازار خوزستان که روز پنجشنبه (۹آذر) در اهواز برگزار شد٬ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال نیز دانشگاه‌ها در هفته پژوهش فعالیت‌های پژوهشی خود را ارایه کردند. 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی تنها مختص نمایشگاه نیست٬‌ گفت: ما فعالیت‌های دیگری نیز داریم که قابل ارایه شدن در نمایشگاه نیستند و به طور مثال٬‌ از توفیقات دانشگاه شهید چمران در سال جاری این بود که دو عدد از مجلات علمی ما موفق شد نمایه معتبر و بین‌المللی اسکوپوس را بگیرند که این موفقیت بسیار بزرگی برای دانشگاه است.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۶ مرکز تحقیقاتی ما که موافقت اصولی داشتند٬ در یک ماه گذشته مورد بازدید مسوولان وزارت علوم قرار گرفتند و از فعالیت‌‌های پژوهشی و به ویژه پژوهش‌های کاربردی انجام شده در این دانشگاه ابراز خرسندی کردند، به طوری که گفتند این فعالیت‌ها می‌تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد که مراکز پژوهشی را با کمک دستگاه‌ها و صنایع استان راه‌اندازی کنند.

خواجه اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۲۰ میلیون تومان صرف فعالیت‌های پژوهشی کردیم که از جمله آن می‌توان به تجهیز مراکز تحقیقاتی تا پژوهانه اعضای هیات علمی و ... اشاره کرد. یکی از کارهای دیگر، برقراری روابط بسیار گسترده با سازمان‌ها، شرکت‌ها و دستگاه‌های استان و کشور در راستای عقد قراردادهای پژوهشی است.

وی گفت: در سال جاری تا این لحظه بیش از ۳۷ قرارداد پژوهشی با سازمان‌ها داریم و از نظر ریالی حجم قراردادهای پژوهشی در سال گذشته پنج برابر سال قبل از آن شده است. بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی دیگر نیز جاری است که از سال گذشته  در جریان بوده و امیدوارم تا پایان سال، دانشگاه بتواند قراردادهای خوبی جهت رفع نیازهای صنابع منعقد کند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: از دیگر موفقیت‌های دانشگاه در سال جاری این بود که توانستیم پمپ‌های درون‌چاهی برای وزارت نفت که قرارداد آن در سال ۹۵ بسته شده بود را تولید کنیم. ما تنها دانشگاهی بودیم که توانستیم در این مناقصه برنده شویم و خوشبختانه با موفقیت توانستیم این محصول را تولید کنیم و وزارت نفت از آن رضایت داشت، به طوری که برای این قرارداد الحاقیه نیز اضافه کرد.

خواجه تصریح کرد: در سال گذشته زیرساخت‌های پژوهش را در سال جاری و گذشته تقویت کردیم که بتوانیم براساس این زیرساخت‌ها٬ فعالیت‌های پژوهشی را در سال‌های آینده گسترش دهیم. امیدوارم تا پایان سال و سال‌های آینده دانشگاه بتواند به سطح گذشته‌‌های دور خود که از دانشگاه‌های برتر بوده است، بازگردد و افتخاری برای استان و کشور باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار