تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۵۷۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
خوزستان تا سال۱۴۰۴نیازغذایی۲۷میلیون‌نفر را تولیدمی‌کند
تا سال ۱۴۰۴ از ۱۶ میلیون تن به ۲۷ میلیون تولید محصولات کشاورزی می رسیم و آن زمان نیاز غذایی ۲۷ میلیون نفر را تامین می کنیم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تا سال ۱۴۰۴ از ۱۶ میلیون تن به ۲۷ میلیون تولید محصولات کشاورزی می رسیم و آن زمان نیاز غذایی ۲۷ میلیون نفر را تامین می کنیم.

کیسخرو چنگلوایی عصر پنجشنبه در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری دو جانبه بین رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های آن در استان ها، تولید مواد غذایی و کمک به ایجاد امنیت غذایی بر اساس نیازهای کشور است.

وی افزود: در برخی مواقع افزایش ضریب خوداتکایی و یا برخی مواقع افزایش تولید محصولات و خودکفایی رسیدن در تولید محصولات را باید درنظر داشته باشیم. در ۶ تا هفت سال اخیر بیشتر نامگذاری های سال از سوی مقام معظم رهبری اقتصادی و تأکید بر اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: یکی از ملموس ترین و عملی ترین شکل های اقتصاد مقاومتی، بخش کشاورزی است چون درونزا، برونزا، تکیه بر مردم، امنیت و اشتغالزایی که همه مؤلفه های اقتصاد مقاومتی هستند در بخش کشاورزی مشاهده می شود.

چنگلوایی بیان کرد: خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ارتباط با تولید غذا و کشاورزی و همچنین عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی حرف اول را در کشور می زند.

وی عنوان کرد: بخش کشاورزی خوزستان یک رویکرد ملی دارد و در حال حاضر گندم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و شکر ۳۱ میلیون نفر جمعیت کشور در خوزستان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد صادرات خرمای کشور از خوزستان است، ادامه داد: قسمت عمده ذرت یعنی ۳۸ درصد نیاز مردم و همچنین ۹۷ درصد چغندر پاییزه در خوزستان تولید می شود.

چنگلوایی یادآور شد: با توجه به ظرفیت هایی که داریم به ویژه در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، توانمندهای این استان در حوزه کشاورزی فراتر می رود؛ تا سال ۱۴۰۴ از تولید ۱۶ میلیون تن به ۲۷ میلیون تولید می رسیم و آن زمان نیاز غذایی ۲۷ میلیون نفر را تولید می کنیم.

وی بیان کرد: تثبیت وضع موجود، رسیدن به آن هدف ترسیم شده در افق ۱۴۰۴ و حفظ این رشد منوط به این است که ما علمی کار کنیم و به فعالیت دانش بنیانی و تحقیقات روی بیاوریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تأکید کرد: باید با انجام آموزش های مختلف یافته های علمی را انتقال و همچنین پیوند بخش اجرا و تحقیقات را مستحکم تر کنیم؛ البته ارتباط بین مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی و دانشگاه های استان به خوبی برقرار است.

چنگلوایی با تأکید بر اینکه باید از سایر ظرفیت ها استفاده شود، ادامه داد: سازمان علمی و پژوهشی سپاه قطعا می تواند از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به ما کمک کنند. همچنین یکی از جاهایی که این سازمان می تواند موفق شود، همین جهاد کشاورزی است.

وی یادآور شد: تجانس ساختاری بین سپاه، جهاد کشاورزی و بسیج از همه نظر تفکری و فعالیتی نیز زمینه را بیشتر فراهم می کند تا انشاالله این تفاهم قبلی و قلبی بیشتر توسعه پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیشنهاد داد: تعیین یک رابط برای پیگیری امور، تشکیل کارگروه مشترک برای عملیاتی کردن این تفاهمنامه با تعیین تعدادی کارشناس از هر دو مجموعه و حالت کمی دادن به تفاهمنامه و خروج آن از حالت توصیفی از جمله پیشنهادات است.

چنلگوایی اضافه کرد: هر سه ماه یک بار این برنامه های تفاهمنامه را باید پیگیری و نقاط ضعف و قوت را تعیین کنیم؛ همچنین معیارها و شاخص هایی نیز برای ارزیابی تفاهمنامه تعیین کنیم که کارگروه فوق می تواند این کار را انجام دهد.

وی در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات دوره ای برای اجرایی شدن این تفاهمنامه عنوان کرد: پیشنهاد می شود این نشست ها را در شهرستان ها نیز برگزار کنیم تا اجرایی شدن امور در سطوح پایین دستی نیز پیگیری شود؛ حتی می توان به صورت منطقه ای شهرستان ها را برای برگزاری جلسات تقسیم بندی کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار