تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۵۷۱۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان دزفول:
متولی رودخانه دز باید مشخص شود
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول گفت: متولی رودخانه دز در محدوده داخل و خارج شهر باید مشخص شود.

احمد قهرمانی عصر روز پنجشنبه در دومین نشست ستاد هماهنگی، ساماندهی و نظارت بر سواحل و تفرجگاه های استان خوزستان در سالن جلسات فرمانداری دزفول اظهار کرد: باید مشخص شود متولی رودخانه دز در محدوده شهرها و خارج شهر کیست.

وی افزود: چرا که این امر موجب بروز مشکل شده و هنوز در محدوده قانونی شهرها مشکل داریم و هنوز نتوانستیم بگوییم شهرداری باید پاسخگوی ساحل دز باشد یا دیگر نهادها.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول عنوان کرد: از نظر قضایی نیز ساماندهی سواحل ضروری است زیرا ساماندهی ساحل رودخانه‌ها باعث فراهم کردن مکانی برای تفریح سالم و تخلیه فشار عصبی جوانان می‌شود ضمن اینکه موجب افزایش آمار اشتغال و بالا رفتن ضریب امنیت در جامعه را به دنبال دارد.

در این نشست مقرر شد از شهرداری‌های کشور و وزارت کشور استعلام گرفته شود و مشخص شود متولی ساحل رودخانه در شهر و خارج شهر کیست و چه دستگاه‌های باید پاسخگوی امور باشد.

وضعیت میکروبی رودخانه دز نامناسب است/ لزوم ایجاد ایستگاه های پایش

 رئیس اداره محیط زیست دزفول گفت: وضعیت میکروبی رودخانه دز به دلیل ورود دو فاضلاب شهری و نظامی در آن نامناسب است.

فرهاد قلی نژاد در دومین نشست ستاد هماهنگی، ساماندهی و نظارت بر سواحل و تفرجگاه های استان خوزستان در سالن جلسات فرمانداری دزفول اظهار کرد: به منظور صیانت از رودخانه دز کارگروه حفاظت کیفی از این رودخانه مدت زیادی است فعالیت خود را آغاز و جلسات متعددی را برگزار کرده است.

وی بابیان اینکه ۱۷ ایستگاه در رودخانه دز تحت پایش قرار گرفته‌اند، افزود: وضعیت شیمیایی رودخانه دز در بسیاری از بازه‌های زمانی که مورد استفاده مردم است در وضعیت مناسبی قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ادامه داد: اما متأسفانه ورود فاضلاب یکی از واحدهای نظامی و ورود مبادی یک فاضلاب شهری در جنوب حوزه رودخانه دز، وضعیت میکروبی این رودخانه را در شرایط نامناسب قرار داده که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کرد.

قلی نژاد با انتقاد از ورود حجم زیادی از پسماندهای حوزه‌های بالادست استان لرستان به خوزستان و رودخانه دز گفت: همواره چندین تن زباله در سد دز انباشت می‌شود که ناشی از عدم مدیریت پسماندهای رودخانه دز در حوزه استان لرستان است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد ایستگاه های پایش در تمام نقاط ساحلی استان و احداث ایستگاه های ساماندهی سواحل در دزفول یادآور شد: با این کار ما می‌توانیم اصولی‌تر و مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی نسبت به حفاظت از رودخانه دز گام برداریم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار