تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۵۷۲۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند:
جشنواره جزیره ورزش در منطقه آزاد اروند برگزار می شود
جشنواره جزیره ورزش هم‌زمان با جشنواره خرید طلایی اروند برگزار می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند گفت: جشنواره جزیره ورزش هم‌زمان با جشنواره خرید طلایی اروند برگزار می‌شود.

پیمان ادیبی اظهار کرد: جشنواره جزیره ورزش که هم‌زمان با جشنواره خرید طلایی اروند برگزار می‌شود یک رخداد بزرگ ورزشی است که طی آن تمامی رشته‌های مستقر در منطقه آزاد اروند در یک مکان خود را معرفی می‌کنند.

ادیبی عنوان کرد: در همین راستا غرفه‌ها به تعداد لازم به هیئت‌ها تحویل داد شده است و تعداد تشک‌های ورزشی از سه عدد به ۱۲ عدد افزایش پیدا کرد که در نهایت یک هزار و ۲۰۰ متر تشک پهن می‌شود. همچنین تمامی وسایل مورد نیاز به مکان برگزاری جشنواره جزیره ورزش که سالن همایش‌های منطقه آزاد اروند است انتقال پیداکرده و درنهایت ساعت ۱۸:۳۰ روز ۱۲ آذرماه مراسم افتتاح آن آغازشده و جشنواره به‌صورت رسمی آغاز به کار می‌کند. 

ادیبی اظهار کرد: برنامه‌های جانبی نیز برای این جشنواره در نظر گرفتیم که ۱۰ شب مراسم جشن با حضور هنرمندان بومی، جشنواره پخت غذاهای محلی و ارائه و معرفی ورزش‌های بومی، محلی، روستایی و عشایری منطقه آزاد اروند را شامل می‌شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: همچنین از جمله رشته‌هایی که مردم و خانواده‌ها می‌توانند در همان محل برگزاری جشنواره جزیره ورزش آن را انجام دهند، تیراندازی، تیر و کمان، بیلیارد، تنیس روی میز، شطرنج، بسکتبال، والیبال و مسابقات پنالتی فوتبال است.

ادیبی عنوان کرد: آموزش تمامی رشته‌ها نیز در محل جشنواره داده می‌شود و مردم می‌توانند آنها را از نزدیک لمس کنند که شامل رشته‌هایی مانند شمشیربازی، کاراته، تکواندو، جودو، وشو، ژیمناستیک، آمادگی جسمانی، یوگا و ایروبیک است. 

وی افزود: همچنین برنامه‌های نمایشی گسترده‌ای نیز در این جشنواره دیده شده است که شامل نمایش‌های رزمی، ایروبیک پیشرفته و پارکور می‌شود. تمامی رشته‌ها در این جشنواره توانمندی‌ها، خاصیت، نوع فعالیت و تفاوت با دیگر رشته‌ها را عرضه کرده و آموزش می‌دهند و مردم هم می‌توانند در مکان‌هایی که این رشته‌ها در شهر آموزش داده می‌شوند حضور پیدا کنند.

ادیبی گفت: برنامه داریم تعدادی از مسابقات را هم‌زمان با این جشنواره به‌صورت رسمی برگزار کنیم تا مردم با نوع مسابقه و رشته مربوطه آشنا شوند که شامل مسابقات کشتی، شمشیربازی و والیبال می‌شود و تیم‌های والیبال ادارات مستقر در منطقه در این جشنواره باهم رقابت می‌کنند. در مابقی رشته‌ها نیز از تیم‌های مستقر در منطقه و استان استفاده می‌شود. 

وی عنوان کرد: نمایش برنامه‌های فرهنگی نیز در کنار برنامه‌ها ورزشی از جمله برنامه‌های جشنواره جزیره ورزش است که شامل عروسک‌های غول‌پیکر، عروسک‌های تن‌پوش، نمایش‌های خیابانی و اجرای پرفورمنس است و  هم‌زمان با دیگر برنامه‌های جشنواره از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۲ در محل جشنواره به اجرا در می آید.

جشنواره خرید طلایی اروند که شامل خرید از کل بازارهای شهرهای آبادان و خرمشهر است روز ۱۴ اذر ماه به صورت رسمی آغاز می شود و تا پایان همین ماه یعنی تا ۳۰ آذر ماه ادمه پیدا می کند. این جشنواره شامل ۳۲۴ برنامه است که در ۹ ناحیه برنامه‌های مختلفی شامل نمایش، موسیقی، شعبده‌بازی، حرکات آکروباتیک و فستیوال عکس را اجرا می‌کنند.
:
:
:
آخرین اخبار