تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۵۷۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جشنواره خرید طلایی اروند:
جشنواره خرید طلایی اروند یک شوک اقتصادی مثبت است
این جشنواره یک قدم و شوک اقتصادی مثبت است تا حوزه کسب‌وکار در شهرهای آبادان و خرمشهر رونق گیرد
رئیس جشنواره خرید طلایی اروند گفت: این جشنواره یک قدم و شوک اقتصادی مثبت است تا حوزه کسب‌وکار در شهرهای آبادان و خرمشهر رونق گیرد.

محمود عیدان ترک زاده اظهار کرد: بعد از چندین ماه بررسی در حوزه بازار به این نتیجه رسیدیم که برای تقویت بازار، جشنواره خرید طلایی اروند را برگزار کنیم. این جشنواره که از تاریخ ۱۴ تا ۳۰ آذرماه امسال برگزار می شود با هدف رونق کسب‌وکار و تلاش برای رسیدن به جذب ۷۰۰ میلیون دلار آغاز به کار می‌کند. 

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزد اروند افزود: اقدامات جدید آغاز شده و ظرف این مدت نزدیک به ۵۰ میلیون دلار از سهمیه ۷۰۰ میلیون دلاری را انجام دادیم هرچند برآورد ما بر این است که این روند در ادامه افزایش پیدا کند.

عیدان ترک زاده عنوان کرد: تصور نمی‌کردم که با این حجم از شور و نشاط مردم مواجه شویم و اتاق اصناف آبادان و خرمشهر نیز آمادگی و استقبال خوبی داشته‌اند که جا دارد از آنها تشکر کنیم و در بحث اصناف هم کمک بسیار خوبی برای ما بوده‌اند.

وی ادامه داد: متولی جشنواره خرید طلایی اروند خود اصناف هستند. این جشنواره یک‌قدم و شوک اقتصادی مثبت است تا حوزه کسب‌وکار رونق گیرد و ۲۲ هزار صنفی که در منطقه آزاد اروند در حال فعالیت هستند و همه از رکود تورمی بازار گله دارند شاهد شکوفایی اقتصادی باشند به همین منظور نیاز است عرضه کالا باقیمت مناسب انجام شود. 

رئیس جشنواره خرید طلایی اروند گفت: باید بحث بازارگردی را در منطقه آزاد اروند تقویت کنیم تا مردم برای تهیه کالا به جای سفر به کشورهای منطقه به منطقه آزاد اروند بیایند و کالای موردنیاز خود را از خرمشهر و آبادان تأمین کنند که این موضوع هم گردش پول بالایی به همراه دارد و هم خلق پول می‌کند. این خلق پول باعث می‌شود در خرمشهر و آبادان توسعه ایجاد شود البته این قدم اول است. در قدم بعدی سیاست‌ها موفق‌تر است و در نهایت تلاش داریم تا تمام کسبه یک توسعه گردش مالی مناسب و بازدهی اقتصادی داشته باشند.

عیدان ترک زاده بیان کرد: فرهنگ مشتری مداری دغدغه ما است و با توجه به اینکه مردم آبادان و خرمشهر مردم خونگرم و مهمان‌نوازی هستند نیاز داریم تا در فرهنگ مشتری مداری یک سری سیاست‌ها ایجاد کنیم تا مشتری‌ها را خارج استان و شهر جذب کرده و در انتها مشتری ثابت و متعهد داشته باشیم. 

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزد اروند اظهار کرد: داشتن مشتری ثابت و متعهد بسیار با ارزش است و تنها راه رسیدن به آن ایجاد فرهنگ آموزش است البته اعتقاد ندارم که باید این آموزش منحصر به کسبه باشد بلکه باید از کودکان و نوجوان شروع کنیم تا به کسبه برسد چون این قشر می‌توانند الگو بخش باشند، پس به دنبال آموزش، فرهنگ‌سازی و کمک به دانش فنی افراد هستیم. این جشنواره قدم اول راه ما است و هدف اصلی ما یک جشنواره خرید جامع‌تر در اسفندماه امسال است. ما برای رسیدن به این موضوع برنامه‌ریزی کردیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار