تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۵۷۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیکاری 50 درصدی سهم خرمشهری‌ها از منابع خوزستان
مرکزنشینان به داد مردم خوزستان برسند
امام‌جمعه خرمشهر گفت: خوزستان استان زرخیزی است و عمده منابع کشور مانند نفت، گاز و آب از این استان تأمین می‌شود، اما بااین‌وجود درصد بیکاری در برخی از شهرهای این استان مانند خرمشهر تا ۵۰ درصد می‌رسد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نبی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمشهر، با تبریک روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: نیروی دریایی و همه نیروهای مسلح باید تا نقطه مطلوب اقتدار ایران تلاش کنند و امیدواریم روزبه‌روز بر اقتدار دریادلان افزوده شود.

وی افزود: برخی از جوانان این سؤال را دارند که چرا مقام معظم رهبری به فساد، تبعیض و فقر موجود در جامعه ورود نمی‌کنند؟

امام‌جمعه خرمشهر در پاسخ به این سؤال، گفت: وظیفه همه در قانون اساسی مشخص‌شده است، مقام معظم رهبری در برخی از موضوعات حساس و اساسی ورود پیدا می‌کنند، متأسفانه برخی از مسؤولان کم‌کاری خود را با استفاده از جایگاه مقام معظم رهبری می‌پوشانند.

وی افزود: مقام معظم رهبری اگر در برخی از موارد دخالت کنند، برخی از مسؤولان اظهار می‌کنند که علت عدم به نتیجه نرسیدن در کارها و یا عملی نشدن آن‌ها، دخالت‌های رهبری است و بر همین اساس تبلیغات گسترده‌ای علیه ایشان انجام می‌شود.

موسوی عنوان کرد: مقام معظم رهبری هر جا که وظیفه ایشان اقتضا کند به مسائل ورود پیدا می‌کنند، عمده مشکلات در کشور به دلیل ضعف دستگاه بازرسی و چشم‌های نظارتی است.

وی با تأکید بر اینکه بیکاری از آسیب‌های اجتماعی کشور است، اظهار کرد: خوزستان، استانی زرخیز است و عمده منابع کشور مانند نفت، گاز و آب از این استان تأمین می‌شود، اما بااین‌وجود درصد بیکاری در برخی از شهرهای این استان مانند خرمشهر تا ۵۰ درصد می‌رسد.

موسوی افزود: چندین سال است برخی از دولتمردان به دنبال این هستند که آب استان خوزستان را ببرند و به‌جاهای دیگر کشور هدایت کنند.

امام‌جمعه خرمشهر گفت: غالب مزارع و بازارهای ما به دلیل این مشکلات به بازار سوخته تبدیل شدند و این مسائل بیکاری را افزایش می‌دهد، دولتمردان برای این تصمیمات خود باید به‌صورت کارشناسانه ورود کنند.

وی بیان کرد: در دیگر استان‌ها نیروهای غیربومی استخدام نمی‌کنند، اما زمانی که نوبت به استان خوزستان می‌رسد نیروهای بومی را به بهانه نداشتن تخصص کنار می‌گذارند و از افراد غیربومی استفاده می‌کنند، درحالی‌که نخبه‌های کشور خوزستانی هستند.

موسوی در رابطه با تصمیم وزارت نفت مبنی بر به‌کارگیری ۲۵۰۰ نفر از جوانان جنوب استان خوزستان، عنوان کرد: در این تصمیم آمده که باید جوانان استان معدل ۱۸ داشته باشند اما برای دانشجویان شهرهای کلان کشور معدل ۱۵ را در نظر گرفتند درواقع فضا به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که در این اشتغال یک نفر خوزستانی هم به کار گرفته نشود.

امام‌جمعه خرمشهر گفت: تا چه وقت باید نفت و گاز ما را ببرند اما عمران ما نباید مانند تهران باشد، ما با عمران و آبادی تهران مشکلی نداریم و باید بیشتر شود، اما باید به خوزستان هم نگاه شود، مسؤولان هر سه قوه باید برای اصلاح و رفع امور فکر کنند.

وی افزود: ما باید تا چه وقت در مقابل پرخاشگری جوانان خود ایستادگی کنیم، گرچه مصلحت این است که جوانان ما در اثر نبود کار و مشکلات تظاهرات و راهپیمایی نکنند، همچنین مصلحت این است که منابعی را که از استان خوزستان به سمت کل کشور می‌برند، در ابتدا از آن منابع به صاحب‌خانه هم بدهند.

موسوی اظهار کرد: اگر امروز فریاد خوزستان بلند نشود، فردا کسانی که پنبه در گوش خود گذاشته‌اند، همه حق استان خوزستان را می‌برند.

امام‌جمعه خرمشهر گفت: تا زمانی که در شهر مطالبه گری نباشد و مردم مطالبه گری نکنند، مشکلات حل نمی‌شود، مشکل شهر در بی‌تفاوتی بسیاری از ما است و من به همین دلیل خون‌دل می‌خورم.

وی افزود: مقصود از مطالبه گری تظاهرات و راهپیمایی نیست، مردم از فضای مجازی استفاده کنند و این فضا را بر مسؤولان ناکارآمد تنگ کنند و اعتراضات خود را به آن‌ها برسانند.

موسوی عنوان کرد: خواست قلبی و مطالبه مردم خرمشهر این است که مرکز نشینان به داد خرمشهر و خوزستان برسند‌.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار