تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۵۷۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت کانکس برای زلزله‌زدگان کرمانشاهی به همت خیران خوزستانی / تصاویر
مسئول کارگاه ساخت کانکس برای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: با توجه به مراجعه نیروها برای کمک این توان را داریم که با کمک و همت خیرین تعداد کانکس بیشتری برای اسکان زلزله‌زدگان بسازیم.

محمود حمیدی‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت مراحل ساخت کانکس برای زلزله زدگان کرمانشاه اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله در کرمانشاه نیروهای پایگاه حضرت جوادالائمه و نمازگزارن مسجد به این فکر افتادند که برای کمک به زلزله زدگان حرکتی مثبت انجام دهند.

وی افزود: از طریق نمازگزاران مسجد پولی جمع آوری شد و متولیان تصمیم گرفتند پول جمع شده را در راستای ساخت سرپناهی برای زلزله‌زدگان هزینه کنند بنابراین تصمیم گرفته شد که تعدادی کانکس ساخته و ارسال شود.

مسئول کارگاه ساخت کانکس برای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بیان کرد: دوستان معتقد بودند برای افزایش در سرعت العمل بهتر است که خودمان این کار جهادی را آغاز کنیم بنابراین نیروهای انقلابی جمع شدند و یک کارگاهی را برای ساخت کانکس راه‌اندازی کردند.

وی گفت: دوستان ما روستایی را در استان کرمانشاه پیدا کردند که 25 خانوار در آن زندگی می‌کردند  ما نیز پیرو این موضوع گفتیم که مسلما به 25 کانکس احتیاج دارند بنابراین بچه‌های انقلابی با ساخت 6 کانکس کار جهادی خود را شروع کردند.

حمیدی‌نژاد با بیان اینکه نیت کرده‌ایم که به برای 25 خانوار یکی از روستاهای تخریب شده کرمانشاه 25 کانکس بسازیم، عنوان کرد: خوشبختانه برای ساخت این تعداد کانکس نمازگزارن مسجد جواد الائمه و سایر مساجد بعد از اطلاعیه‌های منتشر شده در فضای مجازی در قالب گروه‌های جوشکار و رنگ آمیز کمک کردند.

توان ساخت تعداد کانکس بیشتر

وی ادامه داد: تمام نیروهای حاضر در فرایند ساخت کانکس‌ها به صورت جهادی و بدون دریافت مزد در حال فعالیت هستند برخی از این افراد نیز با وجود اینکه فعالیت رسمی دارند اما مرخصی گرفته و در کارگاه مشغول کمک‌رسانی هستند.

حمیدی‌نژاد با بیان اینکه از نماز صبح تا ساعت 9 شب همه بدون تعویض شیفت در حال کارکردن هستند، عنوان کرد: پرسنل شرکت نفت، گروه ملی و سایر سازمان‌ها و ادارت برای حضور و کار در کارگاه حاضر شدند.

وی ادامه داد: گروه جهادی مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) و فاطمیه نیز از دیگر گروه‌های جهادی است که برای کمک و ساخت کانکس حاضر به همکاری شدند.

مسئول کارگاه ساخت کانکس با اشاره به خاطره‌ای زیبا از کمک‌های مردمی به زلزه زدگان، عنوان کرد:  یکی از نمازگزاران مسجد حضرت جواد الائمه به دفتر مراجعه کرد  و هزینه ساخت یک کانکس که حدود 3 میلیون تومان بود را پرداخت کرد اما بعد از چند دقیقه به همراه همسرش به دفتر مراجعه کرد و گفت همسرم وقتی متوجه شد که من کمک کردم ایشان هم قصد دارند همین مبلغ را کمک کنند.

وی افزود: تا کنون 2 کانکس آماده توسط خیرین تحویل داده شده که قصد داریم با کانکس‌های تولیدی خودمان به کرمانشاه ارسال کنیم.

حمیدی‌نژاد با اشاره به نیازهای اساسی برای ساخت کانکس ها گفت: نیازهای اصلی و اساسی کارگاه عبارتند از آهن و پول نقد برای خرید مصالح مختلف و همچنین به جوشکار، رنگ آمیز و نصاب نیز احتیاج داریم. با توجه به مراجعه نیروها برای کمک این توان را داریم که با کمک و همت خیرین تعداد کانکس بیشتری برای اسکان زلزله‌زدگان بسازیم.

هموطنان عزیز در استان خوزستان و دیگر نقاط کشور می‌توانند هدایا و کمک‌های نقدی خود را برای ساخت کانکس جهت اسکان زلزله‌زدگان غرب کشور در استان کرمانشاه  به شماره کارت 5859 8370 0006 4036 به نام گروه تبلیغی جوادالائمه(ع) واریز کنند.

همچنین شهروندان خوزستانی جهت همیاری و مشارکت در ساخت کانکس‌های مورد نیاز برای اسکان زلزله‌زدگان استان کرمانشاه می‌توانند در این کارگاه به نشانی اهواز، خ 38 متری آریاشهر جنب حسینیه شهدا، مجتمع فرهنگی مذهبی شهدای مسجد حضرت جوادالائمه(ع) پادادشهر حضور یابند و در این اقدام انسان دوستانه مشارکت کنند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار