تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۵۷۲۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجمع دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت اهواز مقابل نهاد ریاست جمهوری
دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت اهواز صبح امروز مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.

فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت اهواز پس از برگزاری تجمع و تحصن های متعدد در محوطه دانشگاه و عدم حضور در سر کلاس های درس ، در جدیدترین اقدام خود صبح امروز به منظور دستیابی به خواست خود و استعفای هیئت رئیسه دانشگاه مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران تجمع کردند.

این تجمع هم اکنون در مقابل نهاد ریاست جمهوری ادامه دارد و  فارغ التحصیلان و دانش آموختگان این دانشگاه در حال امضا کردن بیانیه خود هستند.

متن بیانیه این دانشجویان و دانش آموختگان به شرح زیر است:

«بسمه تعالی»

"خلف وعده با مردم نکنید، آنچه به مردم وعده می دهید، اصرار داشته باشید که آن را انجام دهید؛

یعنی خودتان را گردن گیر آن وعده بدانید" مقام معظم رهبری.

در ابتدا لازم به ذکر است، این حرکت یک اعتراض مسالمت آمیز، صنفی و بدور از هر جریان سیاسی است و در داخل و خارج کشور اجازه هیچ گونه سوء استفاده و مصادره سیاسی به هیچ فرد یا گروهی داده نخواهد شد.

متاسفانه بعد از قریب به هشت دهه از تأسیس و فعالیت دومین دانشگاه کشور، دانشگاه صنعت نفت، و تربیت مدیران و متخصصین بنامی چون شهید تندگویان، شاهد نامهربانی های بسیار از سوی مسئولین وزارت نفت هستیم. دانش آموختگان و دانشجویان امروز دانشگاه صنعت نفت به واسطه پیشینه علمی و امتیازات داده شده به این دانشگاه، اقدام به انتخاب دانشگاه صنعت نفت کرده اند و در تمامی مدت تحصیل با تمامی کمی و کاستی های موجود به امید تضمین شغلی و آینده بهتر برای خود و کشور عزیزشان مبارزه کرده اند.

دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت از افراد برتر کنکور های سراسری می باشند و برای ورود به این دانشگاه و بهره مندی از امتیازات ذکر شده توسط این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و همچنین سایت های رسمی دانشگاه و وزارت نفت به خصوص در مورد اولویت استخدام از هیچگونه رانتی استفاده نکرده اند و فقط بنا به شایستگی و سطح علمی در آزمون های سراسری سازمان سنجش کشور وارد این مجموعه شده اند. حال که ما حضور در این دانشگاه را علی رغم شرایط بد آب و هوایی خوزستان بر دانشگاه های مادر کشور ترجیح داده ایم، خواستار اجرای وعده های داده شده در زمان انتخاب رشته می باشیم.

اما آنچه قلب یکایک ما را آزرده خاطر کرده، بدعهدی های مکرر از سوی وزارت نفت و اتلاف جوانیمان است. ابلاغیه وزیر محترم نفت، مبنی بر ممنوعیت هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی در تمامی دستگاه های تابعه وزارت نفت، علی رغم امتیازات و وعده های داده شده به دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و اعتماد دانشجویان به آنها ، سرنوشت فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت را تحت الشعاع قرار داده است، لذا با توجه به ماهیت تخصصی رشته های دانشگاه صنعت نفت و محدود بودن آنها به صنایع نفت و گاز و متعهد به خدمت بودن دانش آموختگان در مجموعه وزارت نفت و شرکت های تابعه، آینده و زندگی دانش آموختگان و دانشجویان در هاله ای از ابهام قرار گرفته و باعث عدم اشتغال و به دنبال آن ایجاد مشکلات روحی، معیشتی و اجتماعی زیادی در این دانش آموختگان شایسته شده است.

با گذشت قریب به 30 ماه از این خلف وعده و به دنبال آن بی برنامگی مقامات عالی وزارت نفت در قبال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، مراجعات گسترده به نهادهای عالی اجرایی و همچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ناکام مانده و بازخورد مناسبی از جانب مسئولین ذیربط دیده نشده است که این موضوع با توجه به برحق بودن اینجانبان، موجبات دلسردی و بی اعتماد تر شدن جمع حاضر، بدان چه حاکمیت قانون در این مرز و بوم خوانده می شود، شده است. لذا ما در اینجا گرد هم آمده ایم تا ندای مظلومیت و حق خواهی خود را یک صدا به گوش مسوولین و بالاخص جناب اقای دکتر روحانی رییس دولت تدبیر و امید برسانیم و از ایشان به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشورمان درخواست داریم ما را در احیای حق خود، مطابق با قانون و وعده های داده شده در زمان ورود به این دانشگاه، یاری نمایند.

این تجمع و تحصن در مقابل نهاد ریاست جمهوری، پیام ها و اهدافی دارد که از جانب دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به شرح ذیل اعلام می گردد:

1-درخواست از ریاست محترم جمهوری، جناب آقای دکتر روحانی جهت ورود به این موضوع و دستور مستقیم ایشان برای اجرای قانون استخدام تمامی فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت بر اساس روال سابق(پیش از خرداد 94) از سوی وزارت نفت و عدم عطف بماسبق کردن قوانین استخدامی مصوب جدید

2-رسیدگی به مطالبات صنفی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت (من جمله حق استخدام و اعتراض به نزول جایگاه دانشگاه صنعت نفت) که به مدت دو هفته است در راستای احقاق حقوق خود در دانشگاه تحصن کرده اند.

3-هشدار به مسئولین محترم وزارت نفت به عنوان عضوی از نهاد اجرایی، که وظیفه محافظت و مراقبت از کیان حاکمیت قانون می باشد، مبنی بر خلف وعده در قبال تعهدات واضح و صریح آن وزارت خانه در قبال استخدام رسمی بدون آزمون فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت، که مستندات آن ( دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سازمان سنجش، سایت رسمی وزارت نفت و سایت رسمی دانشگاه صنعت نفت) موجود می باشد.

4-درخواست اجرای رای دیوان عدالت اداری که در این حکم وزارت نفت ملزم به استخدام بدون قید و شرط تمامی فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت شده است. اما کماکان مسوولین وزارت نفت از اجرای قانون استنکاف کرده و اخیرا با اقدام به برگزاری ارزیابی های کذایی و غیر رایج جهت گزینش سلیقه ای بخش کوچکی از دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت سعی در گریز از قانون دارند.

5-درخواست ورود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به منظور دقیق شدن در انجام شرح وظیفه تحقیق و تفحص در قوه مجریه، درقبال جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت و أخذ مجوز استخدام برای کلیه واجدین شرایط (دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت) به صورت مکتوب و در قالب ابلاغیه لازم الاجراء با قید تاریخ مشخص و امضاء شخص وزیر محترم نفت؛ نه صرفاً همانند بخشنامه بدون دستور اجرایی 27 دی ماه 94.

6-توجه ویژه به آینده دانشگاه صنعت نفت، به عنوان قطب اول مراکز آموزش عالی در رشته های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت کشور به منظور حفظ این سرمایه ارزشمند که پشتوانه و مولد بسیاری از پیشرفت ها و استقلال این صنعت در سالیان متوالی بوده است. مسلماً سالیان بعد، جبران این عدم توجه به این گهر گرانبها در رقابت های علمی با سایر رقبای بین المللی امکان پذیر نمی باشد.

لازم به ذکر است که حق ضایع شده از ما، از جنس حق الناس و ادای آن بر مومنین با تقوا لازم و ضروری است. مسند مدیریت امانتی ست الهی که به مدیر سپرده شده است و او باید از این امانت الهی به شدت مراقبت کند. مولای متقیان علی (ع) درباره ی این امانت الهی می فرمایند: «مدیریت و حکمرانی برای تو طعمه نیست، بلکه امانتی ست بر گردن تو و کسی که از تو بالاتر است از تو خواسته تا نگهبان آن باشی. وظیفه نداری در کار مردم به میل و خواسته ی شخصی خود عمل کنی، یا بدون ملاک معتبر و فرمان قانونی، به کار بزرگی دست بزنی».

بی‌شک، انتظاری جز عمل به وعده ها به حکم آیه شریفه (( یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِ. ای کسانی که ایمان آورده اید، به پیمان ها وفا کنید. مائده 1)) از سوی مسوولین نظام مقدس جمهوری اسلامی و رویکردهای مدبرانه و دلسوزانه آنها در این مورد وجود نخواهد داشت.

و من الله استعان

دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت ایران
مرجع / فـارس
برچسب ها: دانشجویان نفت
:
:
:
آخرین اخبار