تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۵۷۲۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعطیلی کشتارگاه شادگان و تجمع قصابان مقابل فرمانداری
جمعی از قصابان شادگانی به دلیل تعطیل شدن تنها کشتارگاه این شهر صبح شنبه مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند
جمعی از قصابان شادگانی به دلیل تعطیل شدن تنها کشتارگاه این شهر صبح شنبه مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

یکی از قصابان شادگانی که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: چند ماه پیش شخصی با ادعای مالکیت کشتارگاه و حکم قضایی از دادگاه تهران کشتارگاه شادگان را تعطیل کرد که باعث بیکاری ما شد.

وی با اشاره به اینکه این شخص مدعی بود ملکش توسط شهرداری تصرف شده، ادامه داد: با تجمع قصابان شادگانی، مهلت 6 ماهه ای به شهرداری برای ارایه ادله داده شد که پس از گذشت این مدت بار دیگر اقدام به تعطیلی کشتارگاه کردند.

این قصاب گفت: مسئولان دامپزشکی شادگان می گویند در صورت برطرف نشدن مشکل کشتارگاه، دام های خود را برای کشتار به اهواز ببرید درحالی که طولانی بودن مسیر خطرات بسیار و نیز هزینه سنگینی را به ما تحمیل می کند.

وی یادآور شد: فرآیند بردن دام به کشتارگاه اهواز و تحویل گوشت، زمان بسیاری را در بر می گیرد که با توجه به گرمای هوا خطر فساد گوشت را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود 100 نفر در کشتارگاه شادگان فعالیت می کنند افزود: هم اکنون به دلیل تعطیلی کشتارگاه شادگان، تهیه گوشت در شهر نیز با مشکل صورت می گیرد.

یک مقام آگاه در دامپزشکی شادگان نیز با تایید اینکه یک معارض باعث تعطیلی کشتارگاه شادگان شده به ایرنا گفت: این آمادگی وجود دارد که قصابان دام خود را برای کشتار به 2 کشتارگاه اهواز و ماهشهر منتقل کنند اما با توجه به اینکه شادگان یکی از قطب های دامپروی است در این خصوص باید چاره ای اساسی اندیشیده شود.

بنابراین گزارش شهرستان شادگان در زمینه تولید فرآورده های دامی، پس از چهار شهرستان دزفول، اهواز، ایذه و شوش در رتبه پنجم خوزستان قرار دارد. سالانه حدود 2 هزار تن گوشت قرمز در شادگان تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار