تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۵۷۲۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز:
برخی برنامه‌های صدا و سیما واقعیات تالاب‌های خوزستان را وارونه منعکس می‌کنند
نماینده اهواز در مجلس با اشاره به خشک‌شدن بخشی از تالاب شادگان گفت: برخی برنامه‌های صدا و سیما واقعیات تالاب‌های خوزستان را به صورت وارونه منعکس می‌کنند. 

 علی ساری شب گذشته( جمعه 10 آذرماه) در ویژه‌ برنامه تلویزیونی نشست با نمایندگان در سیمای خوزستان در خصوص پدیده ریزگردها اظهار کرد: ایجاد پدیده ریزگردها ناشی از طرح‌های انتقال آب است. در دهه‌های گذشته بدون توجه به عواقب و پیامدهای انتقال آب، با اجرای پروژه‌هایی انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان انجام شد. این سیاست‌های غلط موجب شد که امروز ۲۰ استان کشور درگیر معضل ریزگردها شوند. 

وی ادامه داد: واقعیت امر نشان می‌دهد که با ادامه اقداماتی همچون انتقال آب که از سرشاخه‌های کارون در حال انجام است‌ نمی‌توان از بروز پدیده ریزگردها جلوگیری کرد. 

نماینده اهواز در خانه ملت عنوان کرد: در گذشته رفع معضل ریزگردها هیچ متولی نداشت خاصی و مشخص نبود که چه کارهایی در این خصوص در حال انجام است. حتی برخی از اعضای کمیته مبارزه با ریزگردها اطلاع نداشتند که قرار است چه کاری صورت بگیرد. 

ساری ادامه داد: اما اکنون با پیگیری‌های انجام شده، رفع این معضل به شکل گسترده در اولویت قرار گرفته است و شخص وزیر کشاورزی به عنوان متولی پروژه مبارزه با ریزگردها تعیین شده است. 

وی اظهار کرد: مجلس نیز ۱۰۰ميلیون دلار ردیف بودجه برای مقابله با ریزگردها اختصاص داده و اهتمام ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد. 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات تالاب‌های خوزستان و کمبود آب در تالاب‌ها تصریح کرد: برخی از برنامه‌های رسانه ملی در مورد تالاب‌های خوزستان واقعیت‌ها را به صورت وارونه و‌ غیردقیق منعکس می‌کنند.

ساری با بیان اینکه همچنان مشکلات تالاب‌ها در خوزستان ادامه دارد، گفت: می‌توانیم ثابت کنیم که تالاب شادگان چگونه در طی سال‌های گذشته خشک شد و مساحت آن کاهش پیدا کرد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار