تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۵۷۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایست قلبی بانویی در بیمارستان دزفول حاشیه ساز شد
ایست قلبی تنفسی بانویی 38 ساله در بیمارستان دزفول در حالیکه برای انجام عملی ساده به بیمارستان مراجعه کرده بود در فضای مجازی حاشیه ساز شده است.

همسر این بانو روز شنبه گفت: چندی پیش همسرم هنگام خوردن غذا با مشکل گیر کردن استخوان در گلو مواجه شد که پس از مراجعه به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی ، بستری در بیمارستان و آندوسکوپی برای وی تجویز شد.

وی اضافه کرد:با هماهنگی پزشک بیهوشی ، یکم آذرماه همسرم به اتاق عمل بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شد اما عملی که به گفته پزشک متخصص قرار بود در مدت 20 دقیقه انجام شود پنج ساعت بطول انجامید.

این شهروند دزفولی ادامه داد:با گذشت پنج ساعت از انتقال همسرم به اتاق عمل ، اعلام کردند بیمار با مشکل تنفسی روبرو شده و مدت یک ساعت و 30 دقیقه عمل احیا بر روی وی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از آن زمان تاکنون همسرم در بخش آی سی یو بیمارستان بستری است و ضریب هوشی وی 3 اعلام شده است افزود:در گفت و گو با رئیس بیمارستان اشتباه پزشکی مطرح شد ولی تاکنون پاسخ روشنی از سوی بیمارستان در خصوص مشکل پیش آمده برای همسرم ارائه نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت:در خصوص اینکه در این مورد قصور پزشکی ، خطا و یا سهل انگاری شده و یا اینکه ضعف مدیریت رخ داده ، کارشناسی لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و قاضی باید نظر نهایی را در این خصوص اعلام کند.

مهرداد کلانتریان با بیان اینکه خانواده این بانو علیه بیمارستان شکایت کرده خاطر نشان کرد:شکایت صورت گرفته پس از تکمیل مدارک به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول ، پزشکی قانونی ،دادگاه و نظام پزشکی ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد:قطعا پس از اینکه مشخص شود خطایی صورت گرفته اقدام لازم انجام می شود.

کلانتریان گفت:طبق بررسی به عمل آمده این بانوی 38 ساله به علت ورود جسم خارجی به گلو به اتاق عمل منتقل شده و حین عمل دچار ایست قلبی تنفسی می شود و بعد از یک ساعت و نیم احیا با تلاش صورت گرفته قلب و ریه بیمار بازگردانده شده و هم اکنون در بخش آی سی یو بسر می برد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص ایجاد مشکل تنفسی برای بیماری دیگر در بیمارستان بزرگ دزفول که کودکی یکساله می باشند نیز گفت:تاکنون شکایتی از سوی خانواده این کودک یکساله دریافت نشده ولی به علت انتشار اخبار در فضای مجازی در این رابطه معاونت درمان پیگیر مشکل تنفسی این کودک خردسال می باشد ضمن اینکه موضوع در دستگاه قضایی و نظام پزشکی نیز در دست بررسی است.

بیمارستان بزرگ دزفول به جمعیتی بیش از 1،5 میلیون نفر از شهرها و استان های همجوار خدمات درمانی ارائه می کند.

ضریب اشغال تخت در این بیمارستان حدود 100 درصد اعلام شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار