تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۵۷۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بهبهان مطرح کرد:
مشکلات آب شرب روستاهای بهبهان، از کلر "صفر" تا شکستگی لوله‌ها
بر اساس بررسی‌های انجام شده، میزان کلر موجود در آب 79.9 درصد از 203 روستای تحت پوشش این دانشگاه، صفر بوده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بهبهان با اشاره به گلایه برخی از مردم بهبهان از وضعیت کیفی آب شرب گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، میزان کلر موجود در آب 79.9 درصد از 203 روستای تحت پوشش این دانشگاه، صفر بوده است. 
  
محسن شب‌رو در جلسه شورای سلامت خوزستان که شامگاه شنبه 11 آذرماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم حوزه سلامت، دسترسی آحاد مردم به آب شرب سالم است. متأسفانه مردم برخی از روستاها و بخش‌های شهرستان بهبهان از وضعیت کیفی آب شرب خود گلایه‌های بسیاری دارند. 
  
وی ادامه داد: به صورت مستمر، نظارت و پایش‌هایی اعم از کلرسنجی، نمونه‌گیری ماهیانه از شبکه‌ها و تأسیسات و لوله‌کشی‌ها، نمونه‌گیری از دیگر شبکه‌ها و همچنین آزمایشهای میکروبی از تأسیسات آبرسانی در مناطق تحت پوشش این دانشکده علوم پزشکی بهبهان انجام می‌شود. 
  
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بهبهان ادامه داد: بر اساس نتایج و گزارشهای بررسی‌های سامانه بازرسی بهداشت محیط و کادر درمان و آموزش پزشکی و کلرسنجی از تأسیسات آبرسانی 203 روستای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بهبهان، درصد کلر حدود 13 درصد از این روستاها در سطح مطلوبی قرار داشت و میزان کلر موجود در 79.9 این روستاها صفر بوده است که البته این ارقام مربوط به شش ماهه اول سال جاری است. 

شب‌رو ادامه داد: شکستگی‌های لوله‌های تأسیسات آبرسانی به این روستاها بسیار زیاد است. همچنین آبرسانی به بسیاری از این روستاها به وسیله تانکر انجام می‌شود. 
  
به گزارش ایسنا؛ همچنین در این جلسه درویش کریمی، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان  در واکنش به آمار ارائه شده از سوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بهبهان در این جلسه اظهار کرد: اگر در گزارش ارائه شده توسط آقای شب‌رو از شهر بهبهان نام برده نمی‌شد، همه گمان می‌کردند که این گزارش در مورد "گینه" آفریقا است. 
  
وی ادامه داد: بر اساس گزارشهای ما مطلوبیت کلر در آب روستاهای بهبهان 97 درصد و مطلوبیت میکروبی 98 درصد است. نمی‌شود که به آب کلر نزنیم، اما مطلوبیت میکروبی‌مان 98 درصد باشد. اگر واقعا این وضعیت وجود داشت، در دو پیک التور که پشت سر گذاشتیم باید شاهد یک بحران در بهبهان می‌شدیم. 
  
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خوزستان افزود: البته اذعان دارید که بسیاری از شبکه‌های آبرسانی روستاهای ما فرسوده هستند که متأسفانه حداقل در دو یا سه سال اخیر، برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبرسانی از اعتبارات استانی اختصاص نیافته است. بسیاری از مشکلات آب شرب در روستاها به علت فرسودگی شبکه‌ها است. اما از نظر ما ارقام و اعداد ارائه شده در این گزارش دانشکده علوم پزشکی بهبهان نیازمند بازنگری جدی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار