تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۵۷۲۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار کارون:
شهرستان کارون فاقد خروجی فاضلاب است
مشکل ماندآب‌ها در شهرستان کارون معضل اساسی است و به طوری که برای تردد و سلامتی مردم مشکل ایجاد کرده است
فرماندار شهرستان کارون با اشاره به مشکل ماندآب‌ها در این شهرستان گفت: مشکل ماندآب‌ها در شهرستان کارون معضل اساسی است و به طوری که برای تردد و سلامتی مردم مشکل ایجاد کرده است. 
  
معصومه خنفری در جلسه شورای سلامت خوزستان که شنبه 11 آذرماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مشکل وجود ماندآب‌ها در شهرستان کارون اظهار کرد: تا بحث خروجی فاضلاب شهرستان کارون حل نشود، همچنان مشکل ماندآب‌ها را داریم. شرکت آب و فاضلاب اهواز، هرازگاهی این ماندآب‌ها را تخلیه می‌کند اما واقعیت این است که شهرستان کارون فاقد خروجی فاضلاب است و فاضلاب از غرب شهرستان به رودخانه کارون وارد می‌شود. 
  
وی ادامه داد: متأسفانه در بحث فاضلاب در شهرستان کارون معضل اساسی داریم که توان و وقت ما را گرفته است و هرازگاهی مردم در اعتراض به این وضعیت و همچنین بحث ماندآب‌ها جلوی فرماندای این شهرستان تجمع می‌کنند. البته تمام دستگاه‌ها بسیج شده‌اند اما تا بحث خروجی فاضلاب شهرستان حل نشود، این معضل قابل حل نیست. 
  
فرماندار کارون افزود: این ماندآب‌ها قبلا با محدوده شهری فاصله داشتند، اما با توسعه شهری فاصله این ماندآب‌ها تا مناطق مسکونی کم شده است و سلامت مردم را با مشکل مواجه کرده‌ است. 
  
خنفری عنوان کرد: متأسفانه در تابستان و در دمای 50 درجه سانتی‌گراد می‌بینیم که نزدیک خانه‌های مردم، ماندآب جمع شده است و چرخ خودروها تا نیمه در ماندآب هستند. البته هر وقت که از شرکت آب و فاضلاب اهواز درخواست کردیم، در هر زمانی برای تخلیه این ماندآب‌ها به شهرستان کارون آمدند اما تا مشکل خروجی فاضلاب کارون حل نشود، مشکل ماندآب‌ها نیز حل نخواهد شد. 
  
به گزارش ایسنا؛ در ادامه فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز اظهار کرد: برای بحث فاضلاب شهرستان کارون یک کلکتور طراحی کرده‌ایم که فاضلاب این شهرستان را به شرق اهواز متصل می‌کند و می‌تواند کل این شهرستان را تحت پوشش قرار دهد. اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه نیز 70 میلیارد تومان برآورد شده است. 
  
وی ادامه داد: شهرداری کارون و شهروندان این شهرستان باید دو اصل را رعایت کنند، اول اینکه چاه‌های جذبی خود را موقتا تخلیه کنند و دوم اینکه شهرداری کارون، کانال‌های خود را لایروبی کند. 
  
 همچنین محمدصادق کریمی‌کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: هفت استان ناامن غذایی در کشور وجود دارد که خوزستان جزو این استان‌ها است. در شورای عالی امنیت غذایی، مقرر شد در این زمینه یک برنامه‌ای به صورت پایلوت در یک شهر در هر کدام از این استان‌ها انجام شود. 
  
وی ادامه داد: در استان خوزستان نیز شهرستان کارون پایلوت این برنامه شد و ان‌شاءالله در سایر شهرستان‌هایی که این مشکل را دارند نیز این برنامه اجرایی خواهد شد و از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های متولی برای ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان و برقراری امنیت غذایی در استان استفاده می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار