تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۵۷۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزش و پرورش خوزستان:
مدارس خوزستان هنوز در شاخص‌های بهداشتی مشکل دارند
با وجود اینکه 1500 مدرسه در استان خوزستان از نظر شاخص‌های بهداشتی استانداردسازی شده اند اما هنوز در بسیاری از مدارس مشکل داریم
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با وجود اینکه 1500 مدرسه در استان خوزستان از نظر شاخص‌های بهداشتی استانداردسازی شده اند اما هنوز در بسیاری از مدارس مشکل داریم. 
  
معزی در جلسه شورای سلامت خوزستان با اشاره به عملکرد تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در سال گذشته اظهار کرد: آموزش و پرورش به منظور توسعه سواد سلامت دانش‌آموزان و ارتقای فرهنگ پیشگیری و به ویژه مقابله با بیماری‌ها، اقدامات و طرح‌هایی انجام می‌دهد که در جریان این کارها، دانش و آگاهی لازم به دانش‌آموزان منتقل می‌شود. 
  
وی افزود: یعنی دانش‌آموز می‌داند که قلیان یا چیپس مضر است، اما در خارج از مدرسه و در اجتماع دچار دوگانگی می‌شود زیرا مشاهده می‌کند با وجود مضرات این مواد غذایی و دخانیات، برخی خانواده‌ها آنها را مصرف می‌کنند که رسیدگی به این مسأله مستلزم یک نهضت فرهنگی است. 
  
معزی تصریح کرد: با وجود اینکه 1500 مدرسه در استان خوزستان از نظر شاخص‌های بهداشتی استانداردسازی شده اند اما هنوز در بسیاری از مدارس مشکل داریم. 
  
وی گفت: حدود 1500 سرویس بهداشتی در مدارس نیازمند توجه بهداشتی هستند اما اعتبارات سازمان نوسازی مدارس محدودیت دارد. 
  
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش از نظر شاخص‌های بهداشتی مدارس استان، 10 منطقه پرخطر شناسایی کرده است که اکثرا در توابع شهرستان‌ها هستند.

 همچنین در این جلسه محمود صادقی، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان با تشریح عملکرد این اداره اظهار کرد: از نظر استانداردها به ازای هر 700 دانش‌آموز باید یک مراقب سلامت وجود داشته باشد اما در خوزستان، تعداد مراقبین سلامت دارای مدرک تحصیلاتی مرتبط 185 نفر است و همچنین 345 نفر نیروهای غیرمرتبط که از سایر رشته ها هستند که از این نظر باید توجه لازم صورت بگیرد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار