تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۵۷۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آنچه باید درباره جشنواره خرید طلایی اروند بدانید
جشنواره خرید طلایی اروند تا چه روز آینده در شهرهای آبادان و خرمشهر آغاز و قرار است در آن تخفیف های ویژه ای ارائه شود
آنچه باید درباره جشنواره خرید طلایی اروند بدانیدجشنواره خرید طلایی اروند تا چه روز آینده در شهرهای آبادان و خرمشهر آغاز و قرار است در آن تخفیف های ویژه ای ارائه شود.

بعد از استقرار گمرک در مبادی ورودی آبادان و خرمشهر، مزایای زیادی نصیب این دو شهر شده است و مردم می‌توانند از مزایای واقعی منطقه آزاد اروند بهره‌مند شوند اما شاید بسیاری از اقشار از این مزایا آگاه نباشند.  به‌عنوان‌مثال پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده در شهرهای دیگر ۸۰ درصد اما در منطقه آزاد اروند پنج درصد است و این میزان برای پوشاک به چهار در می‌رسد. همچنین قیمت طلا در منطقه آزاد اروند ۱۱ درصد کمتر از دیگر شهرها است. به همین دلیل قیمت خدمات نیز در این دو شهر به میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد از دیگر شهرها کمتر است.

در شهرهای مرزی شکسته شدن برخی قیمت‌ها به واسطه وجود قاچاق کالا است به همین دلیل آن اجناس ضمانت کیفی نداشته و در صورت بروز مشکل هیچ مرجعی برای پاسخگویی و شکایت وجود ندارد. کیفیت کالا نیز تضمینی نداشته و قیمت‌گذاری‌ها از اصول و قانون خاصی پیروی نمی‌کند. این موضوع خرید از مناطقی که اجناس قاچاق در آن‌ها فراوان است را با ریسک بالایی مواجه می‌کند.

این در حالی است که در منطقه آزاد اروند کالا قاچاق نبوده و با همان قیمت فروشندگان شهرهای مرزی ولی زیر نظر اصناف و با استاندارهای تعیین‌شده به فروش می‌رسد و مردم می‌توانند با آسودگی کامل خرید خود را انجام دهند.

در سه ماه گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان کالا وارد منطقه آزاد اروند شده است که این کالاها نسبت به شهرهای مجاور ۳۰ درصد قیمت کمتری دارند و این موضوع یک فرصت ناب برای خرید در منطقه آزاد اروند به وجود آورده است. باعرضه این کالاها می‌توان اجناس موردنظر را باقیمتی کم‌سابقه و به‌صرفه از بازارهای خرمشهر و آبادان خرید.

در جشنواره خرید طلایی اروند برنامه‌های فرهنگی متنوعی نیز دیده‌شده است تا این رخداد منحصر به خرید از بازار نبوده و یک نشاط فرهنگی در شهرهای خرمشهر و آبادان ایجاد کند. بخش فرهنگی جشنواره خرید طلایی اروند شامل نمایش‌هایی در سه حوزه نقالی، عروسکی و نمایش‌های خیابانی است و گروه‌های نمایشی در مکان‌های در نظر گرفته‌شده برای خرید یا در حواشی آن‌ها به اجرای نمایش می‌پردازند. این اجرا با محوریت نشاط اجتماعی شرعی، ایام شاد و خاطره‌انگیزی را برای مردم و خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

بازارها در جشنواره خرید طلایی اروند که از ۱۴ آذر و هم‌زمان با ولادت رسول اکرم (ص) آغازشده و تا ۳۰ آذرماه ۹۶ ادامه می ابد بدین شرح است:

بازار های خرمشهر:

بازار جمهوری
بازار مقاومت
مجتمع تجاری امام رضا
مجتمع تجاری اروند (کنزالمال)
بازار برلیان خرمشهر
بازار سیف(ته لنجی خرمشهر)

بازارهای آبادان:

بازار ساحل اروند
بازارچه بانوان
بازار هنر
بازار خلیج‌فارس (بازار شب)
بازار مرکزی
پاساژ تندیس
پاساژ ضیا
مجتمع‌های تجاری کادوس
مجتمع تجاری الماس اروند
مجتمع تجاری الماس جنوب
مجتمع تجاری زانوس
مجتمع تجاری جزیره
مجتمع تجاری سیتی سنتر
بازار کویتی ها
بازار ته لنجی
بازار احمدآباد
بازار روز
پاساژ سعید
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار