تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۵۷۲۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان:
پیشرفت جالبی در سامانه کاداستر غیرشهری خوزستان نداشتیم
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت:سامانه کاداستر غیر شهری (زراعی ـ اراضی ملی) شامل منابع طبیعی، تالاب ها و غیره می شود و حقیقتا در حوزه اراضی کشاورزی پیشرفت جالبی نداشتیم.

اکبر افشین روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: سامانه کاداستر غیر شهری (زراعی ـ اراضی ملی) شامل منابع طبیعی، تالاب ها و غیره می شود و حقیقتا در حوزه اراضی کشاورزی پیشرفت جالبی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح کاداستر شهری بالغ بر ۱۰۰ درصد کار انجام شده است، افزود: این سامانه با هر کار اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و غیره ارتباط دارد چون مرتبط با اراضی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان تصریح کرد: در نظام جامع کاداستر همه نقشه های مرتبط با دستگاه های اجرایی را در سامانه داریم ولی اگر لایه های جامع کاداستر در سیستم مستقر شود امکان دسترسی را به شورای برنامه ریزی می دهیم تا با روشن کردن یک سیستم امکان مشاهده شبکه های آب، برق، فاضلاب و غیره را داشته باشند.

افشین با اشاره به اینکه متناسب با نیازهای استان خوزستان، امکان افزایش لایه های این سامانه تا بی نهایت وجود دارد، گفت: از همه مسئولان اجرایی خوزستان درخواست داریم تا نگاه به کاداستر را نگاه به سازمان ثبت نبینند و ضرورت دارد که همه دستگاه ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کاداستر فقط مرتبط با املاک و زمین نیست بلکه طرح جامعی برای حفظ و تثبیت حقوق (دولتی ـ عمومی) است، یادآور شد: به ازای صدور هر یک سند مالکیتی مبلغ یک میلیون تومان هزینه برای دولت ایجاد می شود در صورتی که اگر به این سامانه توجه شود می توان با هزینه های کمتری این کارها را انجام داد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان ادامه داد: یک شبکه یکپارچه سازی نقشه برداری را در استان خوزستان با بودجه استانی تهیه کردیم که متقاضیان با اخذ کاربری از استان می توان به صورت رایگان از آن استفاده و به نقشه کاداستر الحاق کنند.

افشین در پایان با اشاره به اجرای شبکه یکپارچه سازی ملک (شمیم) به عنوان یکی از اولویت ها گفت: هر اداره باید برای انجام سامانه کاداستر مبلغ ۳۳ میلیون تومان پرداخت کنند. همچنین مراتب اطلاعات محرمانه نیز از قبل از سوی ادارات اعلام و نسبت به حفاظت از آنها اقدام می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار