تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص 322 میلیارد ریال اعتبار به مدیریت بحران خوزستان
به منظور بازسازی مناطق آسیب دیده از بحران، امسال 322 میلیارد ریال اعتبار بر اساس ماده 12 قانون مدیریت بحران کشور به این استان اختصاص یافته است
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: به منظور بازسازی مناطق آسیب دیده از بحران، امسال 322 میلیارد ریال اعتبار بر اساس ماده 12 قانون مدیریت بحران کشور به این استان اختصاص یافته است.

کیامرث حاجی زاده شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان در سراسری استانداری خوزستان بیان کرد: درسال 1395 اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال به مدیریت بحران استان برای بازسازی مناطق آسیب دیده از بحران در نظر گرفته شد که به استان پرداخت نشد، امسال همان اعتبار و با افزودن 22 میلیارد ریال دیگر به استان تخصیص داده شده که فهرست توزیع این اعتبار به منظور بازسازی برخی نقاط آسیب دیده استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این اعتبار برای بازسازی مناطق خسارت دیده در حوادث و بحران هایی که رخ داده است در نظر گرفته می شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در این نشست در اعتراض به لیست توزیع این اعتبار عنوان کرد: در این لیست هیچ اشاره ای به مناطق آسیب دیده در حادثه سیل سال 1395 نشده است، در این حادثه 16 روستای دزفول به زیر آب رفت و به شهرستان های شوش و جنوب شوشتر خسارتهای زیادی وارد شد.

عباس پاپی زاده عنوان کرد: هنوز سیل بندها در دزفول تعمیر نشده است و مردم در این روستاها در همان خانه های سیل زده زندگی می کنند.

وی گفت: از این اعتبار باید مبلغی برای بازسازی مناطق سیل زده و تعمیر سیل بندها استفاده کرد.

*صدور چهار میلیون برگه جریمه رانندگی در خوزستان

کارشناس اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این نشست بیان کرد: در سال 1395 از این تعداد صدور برگه جریمه یک هزار و 620 میلیارد ریال جریمه صادر شده است که از این مقدار 415 میلیارد ریال وصول شده است.

مصطفی مرعشی گفت: شهرستان اهواز در استان بیشترین میزان جریمه و لالی کم ترین جریمه را داشته است.

وی گفت: این مبالغ به خزانه کشور واریز می شود و دولت از 415 میلیارد ریال جریمه وصول شده 200 میلیارد ریال را به استان تخصیص داده است.

مرعشی افزود: بر اساس ماده 23 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و جرائم رانندگی تمامی این مبلغ باید برای ارائه خدمات به شهرها و روستاها و بهسازی راه ها هزینه شود و 15 درصد آن به پلیس راهنمایی و رانندگی تعلق می گیرد.

این کارشناس اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: پارسال 310 میلیارد ریال از این محل به استان اختصاص یافته بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار