تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۵۷۲۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
400 جانباز خوزستانی تعیین درصد شدند
کمیسیون پزشکی سازمان بنیاد شهید کشور در پایش 2 روزه در اهواز ، 400 جانباز خوزستانی را تعیین درصد کرد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: کمیسیون پزشکی سازمان بنیاد شهید کشور در پایش 2 روزه در اهواز ، 400 جانباز خوزستانی را تعیین درصد کرد.

عبدالرضا فرجیان روز شنبه افزود: کمیسیون پزشکی بنیاد شهید در روزهای پنجشنبه و جمعه 9 و 10 آذر ماه با حضور غلامرضا طائبی رییس کمیسیون های پزشکی بنیاد در محل مرکز توانبخشی جانبازان خوزستان برگزار شد.

وی اضافه کرد: قبل از تشکیل کمیسیون پزشکی ، خدمات مشاوره‌ای لازم به جانبازان متقاضی ارائه شد. 

فرجیان افزود: امسال در 2 مرحله 800جانباز خوزستانی که خواستار بازنگری در تعیین درصد جانبازی و از کارافتادگی خود بودند در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید اعزامی از تهران مورد معاینه قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران خوزستان افزود: نتیجه بررسی نهایی کمیسیون پزشکی در چند روز آینده از طریق پیامک به این جانبازان اعلام می شود. 

وی گفت: درخواست اعزام کمیسیون پزشکی به خوزستان برای بررسی درصد و میزان کارافتادگی جانبازان به صورت منظم صورت می گیرد ولی همواره استان خوزستان در اولویت بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان افزود: 33هزار و 880 جانباز در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پرونده دارند که معادل 6 درصد کل جانبازان کشور است.

وی با بیان اینکه تعدادی از جانبازان استان هنوز تعیین درصد نشده و یا به میزان درصد اعتراض دارند ابراز امیدواری کرد با اعزام منظم کمیسیون پزشکی ، همه جانبازان تعیین درصد شوند. 

استان خوزستان با 15 هزار و 248 شهید ، پس از تهران، اصفهان، خراسان رضوی و فارس قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ، مجموع کل ایثارگران، جانبازان، آزادگان و شهدا به همراه خانواده تحت تکفل آنها در استان خوزستان را حدود 200 هزار نفر عنوان کرد.

استان خوزستان خاکریز اول هشت سال دفاع مقدس بود به گونه ای که حدود دو سوم شهدای کشور در مناطق عملیاتی خوزستان به شهادت رسیدند.

غلامرضا طائبی رئیس کمیسیون پزشکی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور روز شنبه با جانبازان قطع نخاعی مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی (ره) اهواز دیدار کرد.

در این دیدار که فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان نیز حضور داشت ضمن دیدار با جانبازان بستری با آنان گفت و گو و از آنان دلجویی به عمل آمد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار