تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۵۷۲۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پذیرش دانشجوی عراقی در دانشکده علوم پزشکی آبادان
براساس توافق دوجانبه تعداد 50 دانشجوی رشته پزشکی استان بصره عراق برای آموزش در دانشکده علوم پزشکی آبادان مشغول به تحصیل می شوند
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت :براساس توافق دوجانبه تعداد 50 دانشجوی رشته پزشکی استان بصره عراق برای آموزش در دانشکده علوم پزشکی آبادان مشغول به تحصیل می شوند.

علیرضا آموزنده اظهار داشت: برای نخستین بار در منطقه موفق شدیم با دانشگاه بصره عراق برای کمک به تربیت پزشک عمومی، تفاهم نامه ای برای تحصیل دانشجویان رشته پزشکی منعقد کنیم.

وی افزود: توافقات اولیه انجام شده و طی شش ماه آینده عملا دانشجویان پزشکی عراقی را در دانشگاه های منطقه آزاد اروند آموزش می دهیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان پزشکی عراقی باید حداقل شرایط لازم برای پذیرش را داشته باشند، گفت: حداقل نمره معدل B را می خواهیم همچنین شرایط حاکم بر نظام سلامت عراق نیز مد نظر است که با هماهنگی با نظام آموزشی این کشور این افراد انتخاب و پذیرش می شوند.

آموزنده به شرایط بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر اشاره کرد و گفت: در بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر سه دستگاه دچار مشکل شده بود که برای ازسرگیری فعالیت این بخش ، دستور خرید 10 دستگاه جایگزین داده شد که به زودی به مجموعه خدمات سرویس این بیمارستان اضافه می شود.

وی اضافه کرد: به منظور توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر علاوه بر راه اندازی اورژانس، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در دهه فجر، شاهد بهره برداری از مرکز تخصصی بارداری و زایمان در روزهای آینده خواهیم بود.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان 220 تخت خوابی شهید موسوی گفت: بیمارستان 220 تخت خوابی شهید موسوی خرمشهر با اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد ریال معادل 150 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند ساخته می شود.

آموزنده اظهار داشت: در حال حاضر فونداسیون این بیمارستان ساخته شده و منتظر هستیم تا اعتبار این بیمارستان از سوی منطقه آزاد تامین شود تا کار را ادامه دهیم.

وی ساخت مرکز جراحی قلب در کنار بیمارستان شهید موسوی را از دیگر پروژه های بهداشت و درمان خرمشهر خواند و گفت: امیدواریم تا 10 ماه آینده مرکز تخصصی قلب در خرمشهر به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه بخش عمده نارضایتی مردم در بخش اورژانس بوده ، گفت: اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر در فضای دوهزار متری ساخته می شود و تا دو ماه آینده بهره برداری می شود و رضایت مردم را جلب خواهیم کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های بهداشت و درمان خرمشهر را سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: به همین میزان برای تکمیل پروژه های بهداشت و درمان آبادان نیز مورد نیاز است.

آموزنده گفت: حجم موافقت نامه های اعتبارات منطقه آزاد اروند برای ساخت پروژه های عمرانی بهداشت و درمان آبادان و خرمشهر چهار هزار میلیارد ریال است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار