تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۵۷۲۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی حمیدیه:
افزایش درآمد کشاورزان با توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی
عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی حمیدیه با بیان اینکه اکثر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی روستاییان هستند، گفت: راه اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش می‌تواند به افزایش درآمد کشاورزان منجر شود.

سید فاضل شرفی با اشاره به اهمیت صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در رونق و توسعه بخش کشاورزی و اقتصاد منطقه اظهار کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی که به فرآوری و عمل‌آوری محصولات کشاورزی، شیلاتی و دام و طیور می‌پردازد از جمله صنایعی است، که نقش و تاثیر بسیاری از ابعاد مختلف در بخش کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه اکثر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی روستاییان هستند، گفت: راه اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش می‌تواند به افزایش درآمد کشاورزان منجر شود.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی حمیدیه، از جمله مزایای صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی را افزایش ارزش افزوده، توسعه صادرات و کاهش ضایعات، بهبود سطح زندگی روستائیان، ایجاد اشتغال مولد برای جمعیت مازاد بر فعالیتهای بخش کشاورزی و کاهش ریسک در بخش کشاورزی برشمرد.

شرفی با تاکید بر ضرورت توسعه و راه اندازی صنایع تبدیلی بخش کشاورزی بیان کرد: امکانات و ظرفیت‌های فراوان تولید انواع محصولات کشاورزی در حمیدیه وجود دارد، اما به دلیل فقدان صنایع تبدیلی و تکمیلی کافی در بخش کشاورزی همچنین صنایع بسته‌بندی و عدم احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مقدار زیادی از این تولیدات کشاورزی از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی دارای منافع زیادی برای کشاورزان است، افزود: پایداری درآمد و افزایش سود کشاورزان از جمله این منافع است، ضمن اینکه در زمان افزایش تولید محصولات کشاورزی مانع از ضایع شدن آن و نوسانات منفی قیمت می‌شود.

شرفی اظهار کرد: در این باره باید دولت تسهیلات بیشتری برای سرمایه‌گذاری و راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی و ایجاد انگیزه در بین کشاورزان اختصاص دهد.

وی گفت: هم اکنون به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی، کشاورزان با اطمینان خاطر مناسبی به کشت و کار نمی‌پردازند، چرا که احساس می‌کنند ممکن است، محصول روی دستشان بماند در صورتی که توسعه صنایع تبدیلی در کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد و ثروت کشاورزان، سبب تنظیم بازار و ثبات قیمت‌ها می‌شود.

شرفی بیان کرد: با راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی، کارخانجات می‌توانند مستقیم با کشاورزان قرارداد ببندند و با قیمت مشخص و تضمین شده محصول را خریداری کنند.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی حمیدیه عنوان کرد: به طور حتم صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی باعث اشتغال فارغ التحصیلان و فعالان بخش‌های مرتبط با کشاورزی هم می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار