تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۵۷۳۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده:
اگر خودگذشتگی مردم رفیع در دفاع مقدس نبود پیروزی‌های بعدی ایران محقق نمی‌شد

خوزنیوز: مراسم بزرگداشت «10 آذرماه» سالروز آزادسازی شهر رفیع در عملیات طریق القدس برگزار شد.

این مراسم با مشارکت و حضور آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه سپاه جنوب غرب وکربلا، سردار عباس زاده فرمانده انتظامی استان، عالمی نیسی معاون استاندار، مسئولین نظامی و انتظامی، ائمه جمعه دو شهرستان دشت آزادگان و هویزه، جلیل قضایی شهردار رفیع ، اعضای شورای شهر رفیع ، جمعی از همرزمان سرلشکرشهید علی هاشمی در قرارگاه سری نصرت مسئولین محلی شهرستان و سایر اقشار شهروندان در شهر رفیع برگزار شد.

آیت اله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در این مراسم گفت: عملیات طریق القدس در سال ۱۳۶۰ تحقق یکی از وعده های خداوند بزرگ بود که ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.  این عملیات دومین عملیات همه جانبه رزمندگان ما بود که در آن شهرهای بستان و رفیع از دست بعثی های خبیث آزاد شد. 

وی افزود: امام خمینی در پیامی به همین مناسبت روحیه ای که رزمندگان در این عملیات داشتند را فتح الفتوح نامیدند. نه فقط آزادسازی این دو شهر بلکه آن روحیه ایثار، وحدت انسجام و از خودگذشتگی را. 

وی افزود: این روز را به همه هم میهنان و به ویژه عشایر بزرگ و غیور  عرب تبریک می گوییم و خداوند را در این باره شاکریم. قرارگاه نصرت و شهید پرافتخار ما شهید علی هاشمی افتخار منطقه و افتخار ما خوزستانی ها هستند. یاد همه این شهیدان را گرامی می داریم و امیدواریم ما نیز ثبات قدم، دشمن ستیزی و ولایتمداری انان را داشته باشیم و این عزت که خداوند به ما داده است روز به روز بیشتر شود . یادگار این عملیات سپهبد شهید علی هاشمی بود و  این عملیات حاصل انسجام ارتش و سپاه بود و موجب شکست سخت صدام ملعون شد.

حسن زاده گفت:  این ثبات قدم ادامه پیدا کرد و عملیات فتح المبین را رقم زد و سپس عملیات بیت المقدس ادامه یافت و امروز که ما این پیروزی بزرگ را در سوریه و عراق به دست اورده ایم ادامه همین روحیه است. این پیروزی بزرگ به معنی نابودی داعش نیست اما از اینکه نتوانستند دولت عراق و شام  را تشکیل دهند شکست بزرگی برای آنان است.

 امام جمعه موقت اهواز گفت: شهر رفیع دارای موقیعت جغرافیایی بسیار مهم و حساسی است و  اگر حضور و از خودگذشتگی مردم رفیع در دفاع مقدس نبود پیروزی های بعدی ایران محقق نمی شد. این مردم از مال و جان و خانه خود گذشتند و آن را فدای عزت و کرامت انسانی کردند تا در چنین روزی شاهد ازاد سازی رفیع و بستان باشیم. این مردم فریب چرب زبانی دشمنان بعثی را نخوردند . 

خادم سید الشهدا قرارگاه سپاه جنوب غرب وکربلا نیز  با تبریک این روز گفت: ازادسازی شهر بستان و رفیع حاصل مجهادت رزمندگان اسلام از ارتش و سپاه گرفته تا عشایر غیور عرب بود که این منطقه را از لوث وجود بعثی ها پاکسازی کردند.

وی ادامه داد:  ما بارها و بارها مقابل گروه های زرهی دشمن در این منطقه جنگیده ایم و عشایر غیور عرب این منطقه همواره پشتوانه ما بودند و  کمک می کردند تا ما همواره موفق شویم. ما با کمک همین مردم و اموزش های شهید علی هاشمی و عشایر عرب ابراه ها را شناختیم و در عملیات بدر و طریق القدس شرکت کردیم و موفق شدیم و همینگونه بود که جزایر مجنون، تنگه چذابه و خرمشهر را ازاد ساختیم.

خادم سید الشهدا  گفت: وحدت و انسجام عشایر عرب و تفکر بسیجی بود که از اینجا به عراق، لبنان و سوریه رفت و ما با همین تفکر در عراق و سوریه بر علیه دشمنان اسلام ناب جنگیدیم و بر آنان پیروز شدیم.

وی تاکید کرد:  امروز جشن سالگرد پیروزی و ازادسازی رفیع با جشن پیروزی در عراق و سوریه  یک جا شده است .  داعش ۵ لشکر را با خود همراه کرده و به بغداد و همچنبن به ۲۰ کیلومتری کربلا رسید. در این شرایط حرم حضرت زینب و حضرت رقیه در سوریه محاصره شده  بود. ما جنگ سوریه را در فرودگاه دمشق اغاز کردیم و حتی بشار اسد اماده بود تا سوار بر هواپیما، سوریه و کاخ ریاست جمهوری را ترک کند .
قرارگاه سپاه جنوب غرب وکربلا گفت:  اینها امده بودند سوریه و عراق را با هدف حکومت امده بودند و کودکان را سر می بریدند و باغ ها و میوه ها  را مسموم کردند و رودخانه را از خون جوانان عراق رنگین کردند . گورهای دسته جمعی که داعشیان ساختند بعدا هویدا خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در خوزستان ۷۰ شهید مدافع حرم تقدیم کردیم و باید به مانند شهیدانمان به تکلیف  عمل کنیم و تغییری در  عزم راسخمان ایجاد نشود  داعشی ها به مانند صدام،  فتنه ای بودند که امریکایی ها ایجاد کردند و می بایست ریشه کن می شدند. امریکا با ترک عراق فتنه داعش را به راه انداختند تا نگذارند عراق در اختیار تفکر سربازان ولایت باشد. 

خادم سیدالشهدا گفت: همه ما به یاد داریم که ۱۰ هزار اسیر عراقی چگونه جذب شدند و لشکر بدر تشکیل شد. در حالی که بسیاری از افراد از این کار انتقاد می کردند دو هزار تن انان در جنک با رژیم بعث شهید شدند. همین نیروهای سپاه بدر بودند که حشد الشعبی را در عراق تشکیل دادند و آن پیروزی ها را مقابل داعش به بار آوردند.

وی گفت:  اکنون رزمندگان فاطمیون، زینبیون و حیدریون و سپاهیان ایرانی و عراقی، افغانی، پاکستانی و لبنانی میوه همین تفکر هستند. تا روحیه شهادت طلبی در بین ما حاکم است هیچ قدرتی یارای مقابله با ما  را نخواهد داشت. وقتی ما  رفتیم تا در لبنان بجنگیم امام به ما گفت راه قدس از کربلا می گذرد و ما امروز معنی ان را می فهمیم وقتی که عراق و سوریه در اختیار تفکر امام است.


دکتر شبیری پور امام جمعه سوسنگرد نیز ضمن تبریک  سالروز آزادسازی رفیع به دست  سلحشوران دفاع مقدس گفت: امروز روزی است که جوانان ما برگ زرینی را در دفتر تاریخ رقم زدند و با خون خود امنیت و آزادی را به ارمغان آوردند. ما نیز  وظیفه داریم ادامه دهنده راه آنها باشیم. در واقع خون شهیدان نیروی محرکه نظام و امنیت ماست.

امام جمعه سوسنگرد  گفت: پیروز میدان در برابر استکبار جهانی جوانان ما بودند. در سالهای نه چندان دور در دفاع مقدس جوانان ما آمدند و جلوی نیروهای بعثی را گرفتند. آنها با کمترین تجهیزات نظامی و توانستند جلوی دشمن تا دندان مسلح را بگیرند و اما وظیفه جوانان خوزستانی اکنون این است که دستاوردهای هایی که خون برادرانمان در پای ان ها ریخته شده است را حفظ کنند و نگذارند این منطقه به محاصره شیاطین نفس بیفتد.

شبیری پور گفت: از سوی دیگر مسوولان شهرستان نیز باید در مورد رفاه و اشتغال مردم بکوشند و در  زندگی مردم چیزهایی را که آرمان های ما به دنبال ان بوده است به ارمغان بیاورند و اکنون ما از مرزبانی عزیز میخواهیم که بگذارند مردم همچون گذشته به معیشت خود ادامه بدهند و در چارچوب قوانین از هور استفاده کنند  چرا که  هور منبع درآمد پیرمردان و یتیمانی این شهر است که روزی خود را از آن بدست می اوردند.

عکس: عبدالوهاب کروشاوی


:
:
:
آخرین اخبار